Gå til innhold

Når fortelle????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er d slik at man ikke skal fortelle noe før man er 12 uker på vei...????!!! HAR så lyst å si det til hele verden!!!!!!!!!!!!!

 

 

Når skal du si det til dine??

 

 

Bodø=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortalte det til mamma dagen etter at jeg fant det ut, og gubben fortalte det til foreldrene sine samme dag, da var jeg 4+3.. Resten av slekta fikk vite det ca ei uke seinere, men holder det fortsatt hemmelig for folk som er "utenforstående", naboer og bekjente og sånn.. Er 7+6 nå, tenkte å la resten av verden få vite det snart, må snart begynne med mammatøy, og da lar det seg ikke skjule lenger, hehe..

 

Mange som mener at man ikke skal fortelle det før man er 12 uker på vei, fordi at da er det så liten sjanse for at det skal gå galt, da er man trygg på en måte.. Men for min del var det greit å fortelle, for da veit jeg at jeg får støtte fra familien hvis det skulle gå galt da.. Er jo en avgjørelse hver og en må ta selv det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også :-D

Er 7+2 i dag og alle kollegaene mine vet det pluss familie og venner. Har litt problemer å skjule det da magen er VELDIG stor (oppblåst)

Og jeg er kvalm hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortalt det til dine prinsesser?

Den blivende storebror her har nå fått vite det og han synes det er helt topp å skulle bli storebror. Jeg var jo litt bekymret for å fortelle det til han så tidlig, er 8+6 i dag, men han er snart 7 år og jeg tror vi hadde måtte sagt noe til har om noe hadde gått galt og han ikke hadde visst noe. Stadig vekk er han borte og stryker på magen min og spør om søster-bror har det bra. Veldig koselig :)

Magen strutter ut og jeg ser veldig gravid ut, så de fleste ser det likevel på meg, og da er det ikke så lett å nekte på det. Men det er koselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til mine prinsesser for et par dager siden. De ble kjempeglade. Hun på 8 klarte å si (nesten litt flaut) "har dere pulet"? Skjønner de lærer mye på skolen :-D

De kommer også bort å vil kjenne på magen, i går kveld sang de for han/hun :-D Så koselig..........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

denne gangen sakl vi vente til etter ordinær ultralyd, hvis vi greier det da.

er så spennende og ha sin egen hemmelighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til å vente 12 uker er vel at før den tid er det ca 20% sjanse for at ting kan gå galt med celledelingen.

 

Ventet 10-11 uker sist. (Bortsett fra mamma som fikk vite det etter 5.)

Føler at når man sier det til en må alle få vite, så ikke arbeidsgiver eller gode venne får høre rykter.

 

Denne gangen kommer jeg ikke til å vente så lenge med å fortelle, pga gikk fint sist og har aldri mistet. Folk begynner uansett å spørre når jeg er edru i 30årsdag, så kan se ut som det blir "outet" i uke 8 denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke fortelle til noen før etter UL. Synes det gjør det ekstra spennende å holde på en hemmelighet jeg faktisk KAN si når JEG vil :)

 

Har termin 28 februar, så er vel 5-6 uker på vei nå.

UL ca. 18 september. Det skal jeg klare.

Har to søte små fra før, gutt og jente, og venter tredjemann nå......

Like spennende hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+3 idag og har fortalt det til tre gode venninner, samboeren har fortalt det til 3 kompiser. Og så vet sjefen det, måtte levere legererklæring for å slippe nattevakter (levert i går).

 

Vi skal ikke si noe til de øvrige før jeg skal til tidlig UL i ca uke 12. Vi fortalte det til alle i uke 8 sist, og i uke 12 ble det oppdaget MA (dødd i uke 11+3). Vil helst være litt sikrere nå - føler meg litt mislykket pga MA'n og hele familien hans er babymaskiner...

 

Var imidlertid glad for at jeg hadde fortalt folk det sist, for jeg møtte stor forståelse og sympati når jeg mistet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 7 nå og nyheten ble fortalt til de kommende besteforeldrene idag. De ble jo så glad at de kommende oldeforeldre også fikk vite.

Det plager meg egentlig ikke, faktisk så er tanken på å miste relativt fremmed. Men jeg er påpasselig med å si til de som vet at vi kan ikke være sikre før vi har hørt hjertet og vært på UL - det hadde alle respekt for.

 

Men de ble jo veldig glad da siden det er første barnebarnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! jeg fortalte det til fam når jeg var 6 uker på vei. Man trenger ikke vente til det har gått 12 uker,men mange synes det er best siden det er da det er mest sannsynlig at det ikke kommer til å skje noe galt. Det kan jo være tungt å miste når man har fortalt det til mange, da blir det så mange spørsmål og tunge stunder. Jeg mistet i uke 16 d jeg var 18 år. De fleste visste det da, men jeg skulle jo da ønske at ingen visste,,,, synes du skal følge hjerte ditt..har du lyst og fortelle så synes jeg du skal gjøre det. Jeg klare ikke å vente:-)

Klem fra Troms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :-)

 

Vi har fortalt det til besteveninna mi, og dattera vår på snart 12! :-)

 

Har egentlig tenkt å vente noen uker før vi forteller det til andre, men er så oppblåst så dei begynner nok snart å lure at det er noe på tur snart! :-)

 

Ikke så lett å holde magen skjult med lette sommerklær! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...