Gå til innhold

Er jeg slem hvis jeg slutter å amme ved 10mnd?

Anbefalte innlegg

Jeg fullammet til seks mnd og har ammet 6-7ganger i døgnet frem til nå.. men i det siste har snuppa begynt å bruke meg som smokk. Vi samsover og hun våkner x antall ganger om natten og begynner å hyle hvis hun ikke får suge på puppen.. jeg gir etter og ender med kjempesåre brystvorter.. da orker jeg ikke mer tilslutt og må si nei og da blir hun kjempesinna.. Samme om kvelden.. hun skal sovne med puppen i munn.. det blir bare værre og værre..

Men hun koser seg jo så fælt.. øynene ruller bak i hodet og hun er jo så god.

Jeg føler meg klar til å slutte snart, men saqmtidig har jeg dårlig samvittighet.. skal jeg nekte henne noe hun er såå glad i? tenk så lei seg hun blir..

Uff er jeg dum nå..? Trenger litt tilbakemelding.. Kan noen hjelpe meg med hva jeg skal gjøre please

Fortsetter under...

jeg har ngen erfaring, men mener det er riktig å slutte om man føler seg ukomfortabel... du er ingen dårlig mor for det, du har jo ammet i 10 mnd(om jeg forstår riktig?)..

selv vil jeg gi meg når mini begynner å gå, for meg blir det rart å amme et barn om kan gå. . vet ikke hvorfor, men det føles sånn nå(om det er annerledes da, det vet jo ikke ejg)...

vil bare si at gjør det som føles rett for deg :)

høres ikke ut som du har det så veldig ok, slutt å amme om natta. dette er jo ikke noe hun har bruk for, sikkert mye bedre for både mor og barn å sove skikkelig hele natta. Du har jo gjort en kjempe innsats og trenger jo ikke å ha dårlig samvittighet. Jeg synes hun er for stor til å sovne ved puppen. gi henne pupp først så grøt eller brødskive. la faren legge henne.

og det er mye ungene er glad og som de koser seg med som du som mor må nekte de, er sjelden man er god mor fordi de får lov til å få det som de vil. Dumt å gi cola til frokost fordi de koser seg med det...

men det er jo din unge og ditt liv, men hadde det vært meg så hadde det ikke blitt noe pupp om natta. det ha jeg slutta med så fort de har bare ligget å kosa og ikke spist.

Tusen takk for svar! Skal slutte om natta nå, hadde tenkt til å slutte etter vi kom hjem fra ferie, men tror jeg skal prøve allerede i morgen jeg. Smart å gi pupp også grøt forresten, det har jeg ikke tenkt på engang.. gir alltid grøt først også pupp.. (ser ikke skogen for bare trær.. eh he...)

Har egentlig bare utsatt og utsatt nattavvenningen fordi det er vanskelig nok som det er å legge henne.. gruer oss til fighten.. men i morgen.. da.. :)

hilsen hi

Om du er slem bare fordi du ikke vil være Den Menneskelige Smokken? NEI!

Det er vanskelig å nekte ungene det de syns er kjempekos, men om noen år kommer det til å være helt andre ting snuppa di prøver å grine seg til, så du kan like gjerne begynne å være kjip nå... ;o)

Bare vent til hun griner etter å få sove over hos typen eller pierce seg...hihi

Lykke til :o) Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...