Gå til innhold

Noen som har peilin på om ppt-kontoret har åpent nå i skoleferien?LANGT,MEN VÆR SÅ SNILL OG LES!

Anbefalte innlegg

jeg skulle hatt hjelp til min sønn på 10..vet ikke hva jeg skal gjøre..vet ikke om han har ADHD/ADD eller om han fortsatt er i trassalderen.Han er frekk i munnen mot meg og min samboer(som ikke er hans far).jeg tror også han er sjalu på min samboer for han sier han vil han skal flytte.Han tror jeg er mer glad i min samboer enn i han.han ber min samboer om å holde kjeft,at han ikke skal bry seg vis han blander seg inn.Han er stort sett veldig rolig og kan sitte med data eller gameboy.Det vil han helst holde på med hele tiden,får han ikke d slår han seg vrang,begynner å gråte og kaller oss dumminger.og slår og sparker meg og sambo,mest sambo.Nå har han begynt å spytte også.I dag spyttet han først på verandagulvet til bestefaren og etterpå i BILEN til sambo.Da han spyttet i bilen(på vinduet) løy han og sa han ikke hadde gjort d.D var bare han og lillesøsteren hans på 19 mnd som satt i bilen for jeg og sambo var inne på butikk.Han har akurat fått seg sykkel nå og den sykler han på når han ikke spiller spill.Da stikker han ofte av nedi sentrum enda han vet han ikke får lov.Ikke sover han skikkelig om kveldene heller.vi prøver å være streng og vil at han får d meste skal legge seg tidlig,20.30.Men d blir d sjelden,han skal bare gjøre ditt og datt først,særlig prate,da er d plutselig masse han skal fortelle.og så er d opp flere ganger for å tisse,bæsje,drikke eller fortelle noe mer han har glemt å fortelle.Stadigvekk glemmer jeg og sjekke om gameboy/mobil er på rommet.Da har d hendt at han ligger og enten skriver mld eller spiller.jeg kommer inn,viss han spiller sier jeg at han skal slå av spillet med en gang for nå skal han sove.Da blir han helt fra seg,skal bare save sier han.Han trenger MYE søvn.Begynner å gråte for ingenting når han er trøtt.I dag kom han hjem fra bestefaren og stemora.Der får han være oppe til ca 22.uansett hva jeg sier.selvfølgelig kan han få være oppe litt lengre nå på sommeren,men helst ikke lengre enn 21.han sovner jo aldri! han var ute med en venn når vi kom hjem.jeg ringte 19.20,sa han måtte komme inn og spise kvelds.og så var d meningen at vi skulle kose oss sammen etterpå.men d ble d ikke.d ble krangling som vanlig! og så begynte han å gråte..jeg er så sliten..jeg tenker litt på adhd,han er jo ikke hyper hele tiden,bare når han er trøtt (da er han spinnvill) og når han har venner på besøk! Da er han også frekk mot oss.vet ikke om d da er for å tøffe seg..En ting til,han greier ikke konsentrere seg,har han lagt fra seg noe f.eks så finner han d ikke,vi vet ikke alltid hvor han legger de tingene.Tirsdagen,var jeg og min datter nedi sentrum.Sønnen min var ute da vi gikk.Sambo er plaget av angst så han lå da.Senere da vi var på vei hjem kom sønnen min syklende nedover imot oss.Han så etter oss.han ble med hjem.jeg spurte om sambo var oppe da han kom hjem.han husker ikke sa han.husker ikke sa jeg.d må du da huske.jeg fortalte d til sambo da vi kom hjem og han hadde stått opp.han spurte han:husker du ikke at du så meg i sted? Husker du ikke at vi småkranglet?(sønnen min hadde dradd frem flere kasser på rommet sitt og begynte å rote.)Du skrev opp tlfnr ditt så moren din skulle ringe deg når hun kom hjem og du var ute,sa han(datter min hadde kastet tlf min i do så han trodde ikke jeg husket nr hans utenatt).Sønnen min så ned,såg så lei seg ut.Han husket ikke! Jeg har ikke merket at han har hatt SÅ dårlig husk før.og en annen ting som irriterer meg:han har begynt å kaste de skitne labbene og trusene sine oppi klesskapet sitt!

Fortsetter under...

Det er vanskelig å si ut fra informasjon du har skrevet om gutten din strever med ADHD eller liknende vansker. Ville kontaktet PPT for å få en utredning eller i første omgang en samtale. De skal ha åpent i skoleferien, men det spørs sikkert litt hvor du bor. I de største byene er det åpent, vet jeg. Lykke til:)

min stesønn har adhd. han er 10 år gammel. det er noe av det samme han sliter med. feks frekk i munnen- sparker- slår- og kaller oss dumme om han ikke får det som han vil, sovner ikke om kvelden, opp 14 ganger etter at han har lagt seg, dårlig konsentrasjon

Annonse

PPT har åpent i skoleferien... Men sånn umiddelbart så er min første tanke: Ja, han er sannsynligvis sjalu på samboern din, kanskje på lillesøstra også. Han vil ha mer oppmerksomhet,- antakelig fra deg... Hva med å sette av litt "mor-sønn" tid? Bare du og han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...