Evi18 Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Eg pumper meg annenkvar time og då kjem det ut 70-90ml til sammen frå begge bryst. I tillegg drikker eg masse vann og to kopper ammete kvar dag. Har nett begynt med maltekstrakt for hørte at det kunne hjelpe på. Lille jenten min på 8 uker eter ca 2dl kvar 3-4 time. Siden eg produserer bare 140-180ml kvar 3-4 time så går det selvfølgelig i minus. Noen råd til hvordan eg kan få meir melk i brystene??
Sheela-na-gig Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Har du prøvd havresuppe/havregrynsgrøt? Virker veldig bra for oss...
Evi18 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2007 Skal prøve det=) hvor ofte skal eg ete det då? bare ein gang? f.eks til frukost?
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 For det første: Få i gang utdrivingsrefleksen når du pumper, skrev om det i det andre innlegget. Så er det viktig at du får nok hvile. Veldig, veldig viktig, faktisk. Og du - er det noe vi kan hjelpe deg med så du kan amme i stedet? For en baby tømmer brystet bedre enn en pumpe. Du trenger så klart ikke svare på dette, men mange kan hjelpes selv om de ikke fikk til amming i utgangspunktet ;o)
Evi18 Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2007 Hei=) Joda eg ammer=) Eg har ammet de 3 sist dagene så får ho flaske på kvelden sånn at eg får sove om natten. For ellers kan ho bruke flere timer på puppen. Det som har vert problemet i utgangspunktet at ho kunne suge på puppen min hele dagen og når eg tok den ifrå henne så begynnte ho å grine. Og då eg begynnte å gi henne flaske så var ho rolig i 3-4 timer til neste måltid. Dermed fekk eg meir kvile=)
Sheela-na-gig Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Jeg spiste det til frokost, med en eller to bananer i. 1-2 dl havregryn. I det siste har jeg også lagd havresuppe, altså mere vann, og med sukker i. Kanskje også litt solbærsaft. Da pleier jeg å drikke det. De dagene jeg spiser havregrynsgrøt eller havresuppe er melka hvit med en gang jeg begynner å å amme, ellers er den gjennomsiktig i begynnelsen. Jenta mi har lagt veldig godt på seg, veide bare 3150g ved fødsel og nå ved 3 !/2 mnd veier hun 6775g, hun har sovet 8-10 timer om natten siden hun var ca 1 mnd.
petiteM's Skrevet 2. juli 2007 #7 Skrevet 2. juli 2007 Mitt regime bestod av havregrøt + ammete morgen + kveld. Tok også Lecitin kapsler (helsekost) for at melka skulle få bedre"flyt". Hadde et par runder hos akupunktør for å få fart på melkeproduksjonen - virket fantastisk!! Har hatt overskudd på melk gjennom hele ammeperioden (14mnd) siden jeg fulgte "oppskriften" min:-)
petiteM's Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Hun stakk litt forskjellige steder. Både for avspenning, bedre sirkulasjon og for å øke melke produksjonen. Hadde med tulla, så hun ble lagt til brystet med en gang etter behandling. Fikk 1.behandling gjennom ammepoliklinikken på Haukeland (av jordmor). Kjempe-effekt!! Hadde så et tilbakefall av stress og dårlig tro på at ammingen fungerte. Tok derfor en behandling privat, og fikk effekt med en gang da også:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå