Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så drit lei, folk blir gravide i ett sett, det jeg er mest lei er maset som kommer fra de andre. "skal ikke dere ha unger snart da?", er sliten og lei og sliter vel mer enn jeg vil innrømme. og nå den 17 skal jeg inn til gynokologen. tok en test hos legen og der sa hun at alt så bra ut med egglederene mine. så hva skal de gjøre på gynokologen da, tar de en test til eller bare ultralyd, får en mannlig så gruer meg ltt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med meg tok de innvendig UL,

Hadde manlig gynekolog (på haukeland) som var veldig profesjonell i grunnen.

Han forklarte hva han skulle gjøre og hva han fant ut,

så jeg visste sånn nogen lunde hva det gikk i.

En kvinnelig sykepleier var tilstede under selve GUen som vitne.

Aner ikke om det er vanlig, det var i grunnen helt OK,

en slags trygghet på at de driver med det de skal drive med og ikke noe ufine greier.

Hun så bra brydd ut i alle fall. hehe.

Mulig de skal ta blodprøver på bestemte plasser i syklusen for å finne ut om du har eggløsning etc i tillegg.

Det er bra frustrerende å se alle magene som popper ut.

Vi har valgt å ikke fortelle til noen om prøvinga vår,

men jeg ser at det kan være problematisk i perioder hvor jeg har det skikkelig tungt.

Mannen min er ikke jente, samme hvor god skulderen hans er å gråte på.

Kanskje det kan være lurt å si det til en god venninde eller noe,

så sliter det kanskje litt mindre på forholdet mellom deg og din mann.

Uansett hva som skjer: Lykke til !

Skrevet

Enig i at det er lurt å si det til venninne ja. Skjønner at det ikke er naturlig å fortelle alle om prøvinga, men hvis folk kommer med ufine kommentarer går det jo an å hinte litt om at det ikke er like lett for alle, eller det får tiden vise. Eller noe. Ikke alle tenker over hva de slenger rundt seg av "morsomme" kommentarer. Jeg syns det er rart for det er jo kjent at en del sliter med å få barn.

Har selv vært til undersøkelse hos forskjellige mannlige leger og gynekologer opp gjennom årene, også uten "vitne". Det har aldri vært noe problem, ikke annerledes enn å bli undersøkt av en kvinne. Jeg tenker at de er profesjonelle.

Jeg syns ikke at mannen min er så engasjert i dette som meg, han vil ha barn, men han bekymrer seg ikke så mye over problemene som meg (to MA). Er nok derfor jeg henger litt på dette forumet..

Skrevet

mannen min har ikke sjekket seg enda, det har blitt sendti inn henvisning men bare fått svar at den er kommet fram. Jeg har tatt blodprøver før som viser at jeg har eggløsning.

Har fortalt det til venninne mine og mine foreldre vet og svigers. jeg synes det er godt å ha de nærmeste der slik at de kan hjelpe oss psykisk igjennom dette. mine brødre vet og svigerinner. Da vet jeg at de er med og tenker på meg og det er godt.

så dette blir spennende. de ville ikke ta innvedig UL på meg før mannen har blitt sjekket, eller er det sånn man går igjennom magen? De ville ihvertfall vente med det til de visste at det var meg det lå hos og ikke mannen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...