Gå til innhold

Ammehjelpere: spørsmål om Lecitin

Anbefalte innlegg

Høh... Jeg har gjort meg avhengig av Lecitinkapsler, føler at melka kommer så mye lettere når jeg tar det. Men nå er helsekosten utsolgt, og leverandøren er visst også tom! De hadde imidlertid en svær boks med Lecitin som granulat - som du løser opp i vann - så jeg kjøpte en sånn. Men når jeg leser bakpå boksen, virker det som om dette er noe kroppsbyggere og andre som trener hardt bruker for at kroppen lettere skal restituere seg etter ei treningsøkt.

Nå er forsåvidt amming hardt arbeid, men jeg kan jo ikke skryte på meg noen treningsmengder for tida. På boksen står det at doseringener en barneskje på 10 g - og at man skal ta 1-2 skjeer ved hard trening:

Kan jeg bruke dette? OG hvor mye skal jeg ta??

Fortsetter under...

En barneskje er 10 g. Og jeg har vel tatt 1500 mg til nå daglig (tre kapsler). Det betyr vel kanskje at en halv teskje tilsvarer 2500 mg? Ikke lett å vite hvor mye man får i seg her.

Om du mener apotekene i Oslo, så vet jeg ikke om de er utsolgt eller ikke:-) Bor i en småby og har bare funnet det på en av to helsekostforretninger her til nå. Når sant skal sies har jeg vel ikke spurt på apoteket, så da prøver jeg der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...