Gå til innhold

Känner någon till stället "Blystadlia" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har fått ett jobb i Norge (Oslo) och derför skall jag och min familj flytta till Norge under sommaren, något som skall bli mycket spännande, men också något skrämmande. Vi känner nemligen ingen och behöver derför lite hjälp från er.

Vi har via våran mäklare blivit erbjuden än legenhet i ett område som t heter Blystadlia, mäklaren påstår att detta är ett mycket barnvännligt område med både skola och dagis (Barnehage), men vi vill höra om någon känner till stellet för att vara säkra på at det är ett bra ställe för oss att bo på. (Vi har 4 barn mellan 8 och 2 år)

Kan någon hjälpa oss?

Kram

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tack för hjälpen.

Någon fler som vet?

Kram

Skrevet

Hei!

Blystadlia er ikke så alt for langt unna der jeg bor. Det ligger litt utenfor sentrum, men forholdsvis god kollektivtilbud (buss). Dere bør nok ha bil da det er kun 1 liten matbutikk i gangavstand til boligfeltet. Det er en skole like ved der og det finnes barnehager i området. Det er et flerkulturelt område og forholdsvis rimelige boligpriser. Det er drøye 5 km til Lillestrøm som er nærmeste by. Cirka 25 min kjøring til Oslo når det ikke er rushtrafikk. Noen stortrives i dette området og andre ikke. Ville nok ha tatt en titt før jeg hadde bestemt meg. Du får da en "feeling" om du liker plassen eller ei. Ønsker dere velkommen til Norge og lykke til videre.

Skrevet

dytter litt opp så hun kan se det

Skrevet

*Jeg ville ikke bodd i blystaldlia............., men hver sin lyst....

Skrevet

Tack för hjälpen Göril. Vi får åka dit och ta oss än titt, så får vi se vad vi får för känsla :-)

Skrevet

Det vore bra om du kunde berätta lite mer...varför?

Kram

Skrevet

Min bror har bodd der. De flyttet når de skulle bli en familie. Synes liksom ikke det passer. Men så er vi oppvokst på landet da.... , men jeg synes det er et trist sted.

Litt av hvert som bor der tror jeg........barnevennlig kan jeg ikke tenke meg at det er. Men det kan jo hende jeg bare har litt fordommer til stedet da min bror ikke ville bo der. Jeg ville ikke bodd der uten barn heller.

Hvis dere skal bo i Lillestrøm området har dere jo Fjellhamar og Rærlingen som alternativer da. Kanskje Rasta også.

Skrevet

Det er ganske store høyblokker der oppe!

Skrevet

Jeg bor pr i dag i Ullensaker, men kommer fra Nes kommune. Neskollen er et forholdsvis nytt boligfelt, men har allerede blitt veldig populært. Ca 20 minutter å kjøre til Gardermoen, og per i dag ca 40 minutter å kjøre til Oslo (når det ikke er rushtrafikk). De bygger ny motorvei nå, og når den blir ferdig, vil det ikke ta mer enn 35 minutter inn til Oslo. Det er landlig og rolig, og ville faktisk heller bodd her enn i Blydstadlia eller andre steder i det området. Men alle har jo ulik smak, men jeg trives "på landet" jeg da :-)

Det er både barnehage og barneskole, samt matvarebutikk og noen andre småbutikker. Ca 10 minutter å kjøre til Årnes eller Jessheim.

www.neskollen.no

Skrevet

Jeg bor på sørumsand. Også et bra sted å bo. 20 minutter til lillestrøm. Så godt som full barnehagedekning og skolene er nye og bra. Barnevennlig her ihvertfall!!!!!!!!!!

så om dere evt vil kjøre litt............

Skrevet

VIlle heller aldri bodd på Blystadlia, hverken med eller uten barn... Det er en grunn til at boligprisene der er relativt lave...

Dersom dere ser på noe i det området så ville jeg heller vurdert Rasta og Fjellhamar f eks.

Skrevet

Har akkurat flytta der ifra.

Er helt greit å bo der, leilighetene er fine og ganske store og området er bilfritt. Er 2 barnehager, 1 barnskole og nærbutikk "inne" på området.. Selve området har flere lekeplasser og masse barn som leker. Skolen har ballbinge for ballspill..

Er endel innvandrer som bor der, men man ser jo nesten ikke naboen engang når man bor i blokk...

Er forresten super kollektiv der! Bussen går 4 ganger i timen til både strømmen/oslo og Lillestrøm.

Skrevet

Synes det er kjempe fint på blystadlia jeg, bor i Rælingen selv og stortrives her. Blydstadlia er vel det billigste området i rælingen/skedsmo området så det er endel unge familier, innvandrere o.l. som bor der. Men terasseleilighetene er kjempe fine, ikke så altfor gal husleie heller. Ikke langt fra hverken Strømmen eller Lillestrøm og rælingen har mange ine tilbud for både liten og stor. Personlig ville jeg ha sett etter leilighet i blomstervegen eller aamodtaleen før jeg hadde tittet ved blystadlia, men kunne godt ha bodd der også :) Ser noen nevner sørumsand og rasta over her men det er steder jeg ikke synes er noe spes hehe, til nøøød fjellhamar, men kan ikke måles med rælingen eller skedsmo.

Skrevet

Blystadlia er jo et stykke utenfor Oslo, i likhet med de andre stedene som foreslås her. Hvis mannen din har fått jobb i selve Oslo, kan dere kanskje vurdere en bolig litt nærmere. Skal dere leie eller kjøpe? Hvor mange soverom? Det kommer jo egentlig helt an på hva dere har råd til og hvor landlig dere vil bo, og hvor lang reisetid som er akseptabelt. Er megleren deres kjent i Oslo-området, eller er det en lokal i Sverige? Har jo litt å si hvor for mye peiling han har.

Blystadlia er vel en typisk drabantby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...