Gå til innhold

Når fikk dere positiv test?


måneskinnsjenta

Anbefalte innlegg

Kjære dere gravide :)

 

Jeg er fire dager over IKM. Har tatt fire tester, senest i forigårs. Altså to dager over IKM. Alle tester er negative. Den siste tok jeg på morgenurin. De andre på dagtid fordi jeg ikke hadde tålmodighet til å vente ...

 

Mensen kommer ikke!!! Hadde kjempe-menssmerter fire-fem dager før IKM, og trodde at nå er den på vei, men ingenting skjedde. Og siden da har det vært - litt menssmerter/murrig innimellom - og så helt fin igjen - ikke antydning til blod.

 

Stikker også i korsryggen og på venstre side i magen. Akkurat som om jeg har "hold" / "sting" etter trening.

 

Jeg begynner å lure - er det mulig å være gravid selv om testen er negativ? Her på BIM, under fra "A til Å", står det under punktet "graviditetstest" at testen kan være sikker allerde seks dager etter IKM, men at det er best å teste ti dager etter IKM ...? Er dette riktig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar. Et spm til. Da du testet sist - hadde du prøvd rundt IKM og fått negativ test da? Eller bare ventet du lenge med å teste?

 

Skjønner at dere gravide sikkert blir litt lei av disse teste-spørsmålene, men jeg prøver meg :) Håper dere forstår følelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk positiv test 6 dager før ikm..har alltid testa positivt 4-6 dager før ikm me di andre også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke håpe for mye ... kan være forsinket selv om jeg pleier å være helt regelmessig. Hvilke tester er mest følsomme? Hos legen eller hjemmetest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg testet svakt positivt 4 dager før ikm med QR denne gangen! :-)

 

Kjøpte meg Clearblue som viste mye sterkere enn QR!

 

Så jeg anbefaler nok Clearblue som gir et sterkere fargeresultat før ikm!

Tok en QR på ikm dagen, og den var klart positiv, fargen var ca halvparten så sterk som kontrollstreken!

 

Hadde igjen en test så den tok jeg i dag fordi jeg ble usikker plutselig på om det var noe der, men det kom en knallsterk teststrek før kontrollstreken med en gang,1 ukeog 5 dager etter ikm! :-)

 

Det at du ikke har fått mensen ennå er jo et godt tegn på at det kan være noe, og El kan jo vært noen dager senere enn du tror?

 

Leste i A-magasinet i Aftenposten i dag at det befruktede egget kunne også gå i dvale noen dager før det festet seg!

Derfor var det vanskelig å stadfeste eksakt termin!

 

Lykke til iallefall og håper testen er positiv i morgen!:-)

 

Har hørt at mange ikke tester positivt før mange dager etter ikm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal krysse fingrene, men tør selvsagt ikke ta gleden på forskudd :) Lykke til med svangerskapet ditt!

 

Kan ikke alle dem som har fått pos test seint svare og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke tester positivt før i uke 5 , 6 og t..o.m 7. Jeg testet i uke 5+ og den var et klart ja.

Første gangen testet jeg positivt ufattelig tidlig da jeg var på UL i uke 4 pga blødning,og da hadde jeg visst det en uke eller to :S Det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt tilfelle er unnfangelsesdato 16 april, jeg testet negativt 7 mai. Dette var noen få dager før venten menstrausjon. Testet positivt 1 uke etter ventet menstrausjon :) Anbefaler deg å ta en ny test nå! Lykke til :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ustabil syklus så vet ikke helt når jeg hadde IKM men tror jeg testet pos 1 uke etter EL...

 

Så det er litt forskjellig hvor tidlig folk tester pos...noen tester ikke pos før dem er 3 mnd på vei andre på IKM dagen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...