Gå til innhold

Har dere meldt dere inn i tvillingforeningen?

Tvillingmamma til 3 gull

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har meldt meg inn for å få de 10 prosent rabattene man får i en del butikker. Sparte inn innmeldingsgebyret bare på barnevogna. Ellers, tja. Vet ikke hvor stor vits det er, så fremt man ikke får masse problemer eller har tvillinger som hobby. Jeg kommer i alle fall ikke til å reise på tvillingfestivaler... Samtidig er det jo greit å støtte dem, de jobber jo litt for rettigheter og sånn.

Var på sånn tvillingforberedende kurs i regi av dem her i Stavanger, synes ikke det var så overvettes bra at det var verdt å betale 1450 kr og sitte i tilsammen 6,5 timer for det. Det ble mye pjatt, MYE mas om dobbeltamming og ikke så veldig mye konkret.

Er jeg fryktelig negativ nå? Ikke meningen...

Vi har meldt oss inn. Greit med rabattene...

De arrangerer ikke kurs her i Trondheim, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Jeg syns det har vært nyttig å kunne lese om rettigheter osv, men det finnes vel generelt på nettsidene også.

Vi har nå et års medlemsskap, så får vi se om vi fornyer det...

Jeg har meldt meg inn av den enkle grunn at det er greit å ha en forening i ryggen som har jobbet med det en stund og som en kan forholde seg til.. Føler at ellers i det daglige så er det manglende informasjon som omhandler tvillinger.. Da tenker jeg først og fremst på innenfor rettigheter gjennom trygdekontor, barselkurs, osv.Blir mange svar som: jeg tror at i tilfeller ved tvillinger så... bla,bla... Greit å vite hva en har rett på, og ikke minst når det gjelder fremtiden. Har selv jobbet med et tvillingpar og sett at det ofte kan være litt annerledes enn andre barn, da tenker jeg først og fremst på det å skulle forholde seg til at tvillinger har et behov for å bli sett og opplevd som ett individ, ikke som et medlem av en duo alltid. Tvillingforeldreforeningen føler jeg har en del informasjon som kan være nyttig med tanke på hvordan man skal takle hverdagen med å ha to barn i samme alder, med forskjellige behov og utfordingene det kan by på. Jeg vil anbefale deg å melde deg inn, men det er selvfølgelig opp til hver og en.. :)

Jeg har meldt meg inn. Bare rabbatten man får i deiverse butikker er verdt det.

Heftene de har utarbeidet om tvillingsvangerskap, fødsel, amming og om tvillinger i ulike aldre er gode, og kan kjøpes gjenom foreningen. Synes ellerers det er ganske sparsomt med kunnskap om dette også i deler av helsevesenet.

Skal på tvillingforeldrekurs der i Oslo i august.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...