Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Skal i selskap i dag og fikk akkurat vite at det serveres spekemat, noe man jo ikke skal spise.Ingen vet at jeg er gravid og skal heller ikke vite noe enda. har noen forslag til gode unnskyldninger for ikke å spise? (de vet at jeg liker spekemat..)
To under Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har spist en del spekemat... Men du kan jo fokusere mer på tilbehør (selv om det blir kjedelig), bare ha litt spekemat på siden for syns skyld... Min erfaring er dess mindre du nevner dess mindre legger folk merke til.
mamma*29 Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Ja dette er ikke enkelt..... Jeg har alltid vært gal etter kaffe, drukket maangekopper for dag. Nå som jeg er (hemmelig) gravid, så orker jeg ikke tanken på kaffe. Og DET er noe jeg har veldig vanskelig for å finne en god unnskyldning for......hmmmm. Luksusproblem, ja jeg vet
Suss@ med 3 gutter Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Det er ikke så farlig å spise litt spekemat.... alt kan spises i moderate mengder, men ikke hver dag bare.. jeg syntes att du skal spise og kose deg i dag:)
ohayoo Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 det kan visst være en bakterie i spekemat som ikke er bra, men jeg har så god tro på norsk matindustri (til tross for noen skandaler i det siste) at jeg tror du skal være veldig uheldig for å bli utsatt for det... Men som hun over sa: Spis masse tilbehør og bare litt spekemat Jeg spiste spekemat flere ganger i helt i begynnelsen av svangerskapet, jeg visste ikke at man ikke skulle spise det - men det vil jo helst gå bra
To under Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Det er den berømte listeria- bakterien som er farlig for foster. Jeg har hørt om ett tilfelle av dette i mitt liv. Det var en mann som ble smittet av røkelaks. Selv spiser jeg røkelaks forholdsvis ofte... Jeg tror sjansen for at fosteret skades av andre forhold er mye mye høyere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå