Gå til innhold

Det er vanskelig å finne en liten og lett mykbag!!

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta ks og trenger en liten og lett mykbag til å bære babyen i de første ukene , og som passer oppi dypbagen (dypbagen på emmaljungaen er for tung å bære).

Har tenkt på voksipose, men har allerede arvet en 10 år gammel en, og syns det er litt dyrt å kjøpe en ny med bæreplate bare fordi jeg trenger i noen uker...

Noen som har noen gode tips?

Fortsetter under...

Teutonia eller Carena sine er lette og nette og i hver sin ende av prisskalaen :-) Veldig greie å ha oppi dypbagen :-) Men ville faktisk anbefalt deg å kjøpe voksi med bæreplate! Voksien kan du bruke i mange år! Vi brukte den helt til storebror var ferdig med å sove i vogn, altså i nesten tre år, og har aldri vært så fornøyd noensinne..! Kjøpte bæreplate til lillesøster som nå er ett år, og har brukt den masse..! Absolutt en investering som er vel verdt pengene..!

Må nok kjøpe både posen og platen i så fall, fordi den jeg har er så gammel at platen ikke kan monteres på den.

Men som du sier, Mammamia, kanskje jeg skal investere i ny Voksipose, de er dyre men sikkert kjempebra :)

tror det skulle gå an å sprette fire hull i trekket for å tre bærereimene gjennom selv om posen din er 10 år. plata ligger jo mellom dyna og trekket og har reimene stikkende opp i høyde med det hullet som "tar imot flippen". på min pose går det en søm der.....

skjønte du hva jeg mente eller var det dårlig forklart....?

Annonse

Har du en litt handy mann? Ta en tur på babybutikk og se på voksi med plate (ta med mannen..), så skjærer dere til en maken plate i kryssfiner:) Sikkert mye billigere! og sy på bærestropper om det ikke er det på voksiposen, om du ikke kan sy selv, kan kanskje moren din, svigermor eller en tante?

Jeg tok ks selv, og hadde Edge. Mannen min bar stort sett, men jeg bar noen ganger selv også, men det var ikke ofte jeg hadde hatt bruk for en mykbag el.l.

Tips til bæring uten å bruke magemuskler forresten (selv om det ikke er helt lov;) : bær bagen foran deg, men slik at den hviler mot bena dine, og bruk armene til å ta resten av vekten. Slik minimerer du magemuskel-bruken;)

Hmmm... rart at deres har hull. Men tror min må være en annen type (det står Voksi Variant på skinnlappen utenpå), fordi det går ikke an å ta ut 'fyllet', dvs. alt er sydd på plass med sømmer over hele posen.

Supert tips, Elendig mamma, har ikke tenkt på at man får til mye selv :) . Skal høre med mannen hva han syns. Og skal huske den bære-teknikken!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...