Gå til innhold

egg og bacon...why why..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er vegetarianer på 10'ende året og har ikke savnet kjøtt - valgte det bort pga magen min ikke var så glad i kjøtt, var mye dårlig. Så la om kostholdet.

Men er 24 uker på vei nå og har sykt sykt lyst på egg og bacon - liker jo ikke egg engang. Kjenner lukten overalt..tror jeg bare må falle for fristelsen, men er bekymret for hvordan kroppen min vil reagere på kjøtt etter så lang tid..hmmm

Cathy

Skrevet

går sikkert bra hvis du ikke overdriver... det er jo viktig for deg å få nok proteiner nå, noe som vell kan være litt vanskelig på vegetarkost.

Jeg har selv fått veldig lyst på bacon i graviditeten, men spiste det før også da.

Synes du skal falle for fristelsen og kose deg :-)

Skrevet

I USA,og sikkert andre steder,så har de kalkunbacon,det er ikke så aller verst! Håper det kommer til Norge snart! Savner innimellom bacon selv,har ikke spist rødt kjøtt på 10 år! Begynte å spise kylling og kalkun for 2 år siden,og det var en befrielse,for nå har jeg SÅ masse mer å velge mellom,og de lager jo både pålegg,pølser,burgere,kjøttdeig m.m av kylling nå,så man kan nesten erstatte alt av rødt kjøtt!

Blir du dårlig av hvitt kjøtt også?

Skal du spise kjøtt,så ta det veldig rolig,så magen din får tid til å venne seg til det! En blodig biff er vel neppe å anbefale,he-he! Går sikkert fint med bacon og skinke og sånn!

Skrevet

Takk for hyggelige tilbake meldinger..:)

nei, spiser ikke hvitt eller rødt kjøtt. det er noe som heter soya bacon men det smaker yack!

tenkte jeg skulle prøve med egg først jeg, se om det stiller sulten..:)

Cathy

Skrevet

Tror ikke kylling skal være like ille for tarmen,men du må nesten bare prøve deg frem....

Egg kan jo være det som gjør susen! Er kjemeglad i stekt egg på brødskiva,med tomat og salt på! Nam!

Lykke til med utprøvinga:-)

Skrevet

Jeg hadde innmari lyst på makrell i tomat, og fikk liksom ikke nok. Begynte derfor å bli flinkere til å ta tran - for jeg tenkte at det var fiskefettet jeg manglet. Det hjalp.

Kan det hende at du mangler stoffene som finnes i egg og bacon? Dersom du ikke ønsker å spise animalske produkter, så finnes det jo kosttilskudd som tar seg av den biffen! ;o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...