Gå til innhold

Blødninger med svake smerter i uke 11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne som opplever dette nå, er ikke store blødningene men er både friskt og "gammelt" blod som kom som først dråper deretter ett bind. Skal sies at hun hadde vært til kontroll tidligere på dagen. Er det mest sannsynlig kontrollen som var årsaken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en liten blødning selv i uke 11. Fikk UL, fordi jeg ble ordentlig redd. Alt var bra, og da fikk jeg beskjed om at det skal veldig lite til før det blør litt. I mitt tilfelle var det antagelig slimhinnene i livmorhalsen som strakk seg, derav noe blod.

Råder venninnen din til å kontakte lege uansett, vet ikke hvor mye hun blør og varighet??

Selv hadde jeg ingen smerter, og blødde bare litt en kveld og natt.

Krysser fingre for henne:)

Skrevet

Hun hadde visst blødd endel, ett bind eller noe, men hadde ikke smerter da. Har rådet henne til å ringe til legen, men hun fikk beskjed om at dette var helt normalt og måtte vente til uke 18 for ul. Syntes det er litt vilt jeg da, men...

Skrevet

Uff, det er vondt å ikke få sikre svar.

Var hos JM i dag, og hun ble kjempeoverrasket over at jeg fikk komme inn på UL pga blødninger så tidlig. Det var visst sjelden man sjekket opp sånne ting.. Syns det er helt sykt jeg, det burde vært en selvfølge!!

Hva med å bestille hasteUL privat?? Koster jo litt, men er så absolutt verdt pengene!!

Skrevet

Ja, stakkar, får skikkelig vondt av henne jeg nå, men er på en måte sikker på at alt er bra med spira!! Vet ikke hvorfor, har bare en følelse..!

Syntes også det burde vært en selvfølge, er det MA vil man jo ordne opp så fort som mulig, og komme seg videre.. Huff, får bare krysse fingrene!

Skrevet

Jeg er nok bare utrolig heldig med legen min, skjønner at det ikke er vanlig behandlig alle steder.

Syns egentlig man burde få tilbud om UL i uke 10-12 jeg. For å slippe ting som MA, sjekke nakkefold og ting som ikke ses i uke 18.

Skulle nok fått meg en plass på stortinget, ja...:)

Høyst sannsynlig er alt helt som det skal være med den lille, for det ER jo veldig vanlig med blødninger. Men man klarer ikke å tenke det selv, når man plutselig sitter der. Håper det går bra med venninnen din, krysser fingre for henne her å!!

Skrevet

Rart at de ikke får komme til UL,selv begynte jeg å blø like før uke 8,da jeg var til legen dagen etter var jeg så fortvilet at hun ringte sykehuset og spurte om jeg kunne få UL,hadde blitt gravid etter 1 mens etter en MA. Det fikk jeg,men fikk også inntrykk av at det ikke var vanlig å ta inn slike tilfeller. Legen jeg møtte på sykehuset var kjempegrei,og hun sa at det var bare å ringe hvis det var noe. Var til UL 2 ganger til etter det hos henne,begge gangene ringte jeg og fikk komme samme dag,så skulle hun ta UL når hun fikk tid. Jeg hadde/har blodansamling i livmor og blør enda,er nå 15+1 men nå er det gammelt brunt blod.

Skrevet

Ja, jeg fikk selv ul da jeg hadde en liten blødning i uke 12, selv om jeg egentlig ikke var så innmari redd for hadde ikke smerter og var jo bare en liten blødning. Men da var det MA gett, så det var jo bra de hadde tatt meg inn! Jaja, de fleste tilfeller ender iallefall godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...