Gå til innhold

Da var det slutt på reductil for min del...


jåsjenta

Anbefalte innlegg

Skal begynne på mandag med metformin, og da må jeg slutte med reductil.

Har hatt en liten pause fra slitet med å bli gravid mens jeg gikk på reductil (i 2 mnd) for å komme meg ned i vekt for å se om det hjelper på. Har prøvd å bli gravid i over 3 år.

Har kommet meg ned 10 kg nå, og er storfornøyd med det!

 

Metformin er egentlig en diabetes type 2 medisin, som skal hjelpe på å bli gravid, og den hjelper på vektnedgang den og, så det blir kanskje ikke så verst dette her.hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med nedgangen;-)

Og lykke til med å bli gravide;-)

 

Går selv på Acomplia for å gå ned noen kilo før jeg blir gravid igjen.

Men føler ikke at det hjelper. Går ikke ned noe. Jeg kunne desverre ikke ha Reductil pga bivirkninger.

 

Men jeg er veldig nyskjerrig på Metformin. Vil du holde oss oppdatert om hvordan det går med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg skal holde dere oppdatert.

Har du hørt om acomplia? Skal visst funke på samme måte som reductil, bare med mindre bivirkninger:)

 

Var litt bekymra for at jeg måtte slutte med reductil, men det var helt til jeg fikk lest litt om metformin. Går jo ned i vekt av de og.juhuuu:)

*lettelse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen;-)

 

tror kanskje du ikke leste på innlegget mitt, men jeg går altså på Acomplia nå.....men synes ikke det virker noe særlig. Gått ned 4 kilo på 6 uker, men det er med beinhard displin, ikke usunn mat, men mye trening.

 

Men det jeg lurer mest på tror jeg er om man kan gå på Metformin når man er gravid, eller er det slik at du må slutte på dem med en gang du blir gravid?

 

(må visst lese litt om dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe...ja, der ser du..

Satt jo å leste innlegget ditt, men er visst ikke helt med for tida.hehe

Tviler for at man kan gå på metformin mens man er gravid. kanskje i begynnelsen, men er ikke sikker i det hele tatt når det gjelder det.

Skal se om det står noe i vedlegget når jeg henter de på mandagen!

 

4 kg på 6 uker er ikke verst, spesielt hvis du holder på med mye trening.

For hvis du trener mye så får du jo større muskler, og de veier jo tross alt mer enn fett!

Du får dra innom legekontoret å få dem til å måle ut fettprosenten på kroppen din jevnlig, så kanskje du ser resultater da?

Ikke vet jeg!

 

Masse lykke til videre:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre deg, hvorfor fikk du skrevet ut Metformin?

Påvist PCOS?

Eller kan man få det på mistanke?

Jeg har ikke påvist PCOS, men jeg har veldig mange symptomer.

nå har jeg lest litt om Metformin. det ser ut til at man kan bruke dem i første trimester.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke pcos, men har selv en del av symptomene på det, og ved siste blodprøve så viste det seg at jeg hadde litt hormonforandringer.

 

Du trenger ikke å ha noe grunn for å få prøve det.

Søstern min som har den mest regelmessige syklusen man kan få, har el hver mnd og ingenting som er galt fikk metformin og pergo bare for å prøve det. Ble gravid med en gang!

Det sies at egget fester seg bedre å sånt, men er ikke helt inne på det der!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...