Gå til innhold

Noen som har hatt gallesten eller nyresten og som kan sammenligne med foedsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp innlegget nedenfor hvor det var spoersmaal om mensensmerter i forhold til rier. Mange snakker jo om disse forferdelige foedselssmertene, og jeg lurer veldig paa hva det er jeg gaar til. Det hadde vaert veldig greit aa kunne sammenligne det med noe.

For ti aar siden hadde jeg to digre gallestener som gjorde forferdelig vondt. Det endte med at jeg maatte faa operert ut galleblaeren. Den smerten jeg fikk da gallestenene presset paa er den vaerste smerten jeg har opplevd i mitt liv. Jeg skjoenner at man sikkert ikke helt kan sammenligne smertene--fordi det sikkert er veldig annerledes--men lurer likevel paa om noen av dere som har foedt foer har hatt gallesten eller nyresten og kan fortelle meg hvilke smerter som var vaerst--foedsel eller disse. Eller er det helt umulig aa sammenligne?

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har ikke født enda men tror at fødselen er værre :-/

Det gjorde sinnsykt vondt men ikke så vondt at jeg skrek ut... og det er det jo mange som føder som gjør....

Når har du termin? Ser du er høygravid så da er du nok før meg... kanskje vi kan dele erfaring den av oss som føder først... eller kanskje det er like greit å droppe det dersom det er mye værre :)

Skrevet

Jeg hadde forelesning om nyrestein og legen som underviste sa at damer som både hadde født og hatt nyrestein sa at nyrestein var verre enn en fødsel.... :-)

Skrevet

Heisann

Jeg hadde gallestein og måtte akuttopereres når jenta mi var6 mnd gammel.

De smertene er så infernalsk vonde at det er helt ubeskrivelig! Jeg synes gallesteinsanfallene var mye verre en fødsel. Ved gallesteinsanfall sitter smertene gjerne i brystet, noe som for min del gjorde det svært vanskelig å få puste. Både fødsel og gallesteinsanfall er et "smertehelvete", men smerter kombinert med følelsen av ikke å få puste er nok verre.

En foreleser jeg hadde på høgskolen fortalte oss at "..det nærmeste mannfolk kommer en fødsel, er gallestein"

Skrevet

Hadde nyrestien og nyrebekkinnbetennelse og det var FORFERDELIG smerte fullt....

Så er spent på hvordan fødselen er i forhold til det...

Skrevet

Jeg hadde nyrestein et par år etter min første fødsel.Det var helt jæ...Jeg sier når folk spør at jeg sammenligner det med en fødsel.De menn som har hatt akutt nyrestein,kan jo skryte på seg at de da har forståelse for hva vi kvinner gjennomgår med en fødsel.....

Skrevet

jeg har hatt nyrestein. hadde det når jeg var 6 mnd på vei og kan si at det var mye verre en å føde. har hatt 2 fødsler, første tok 3 døgn mens 2 var mye raskere. kunne født mange ganger til men vil aldri ha nyrestein igjen. men ingen av delene er godt da.

Skrevet

Mamma har hatt 3 veldig tøffe fødseler og (en lett fødsel)som holdt på å ende i katastrofe alle 3. Ene fødselen var intense rier i 54 timer der hun ble overlatt til seg selv - som endte i keisersnitt i sekunder før det gikk gale. Hun er operert for både galle og nyrestein og hun mener det var værre smerte. Også fordi hun ikke fikk "belønning" etterpå...

Skrevet

Fysøren gallesten er inni helvete vondt!!! om det er verre enn en fødsel lover det veldig bra!!! :) for jeg overlevde jo det... selv om jeg nesten besvimte pga smertene.. Dette klarer vi jenter!!

Skrevet

av smerte listen så er gallesteinsanfall nr3 og fødsel nr 1.

mann min var for noen uker siden innlagt med galleblærebetennelse og gallesten og da fikk han høre smertenes 10på topp liste. jeg husker ikke helt. men jeg vil si at jeg syntes han plagdes værre enn jeg gjør under en fødsel.

Skrevet

Maa si jeg faktisk har blitt litt betrygget av denne traaden. Det virker jo som om mange mener at smertene ved gallesten/nyresten faktisk er verre enn foedsel, eller i hvertfall ikke langt unna. Naa foeler jeg at jeg litt bedre vet hva jeg gaar til mht. smerteterskel. De gallestensanfallene jeg hadde var grusomt vonde--men jeg overlevde det jo...mange ganger. Kan ikke si jeg gleder meg til aa kjenne det smertenivaaet en gang til, men dette skal jeg klare!

Skrevet

Og ved fødsel går det jo an å få smertelindring! :)

Det er heilt vanvittig vondt, eg trudde ikkje det skulle vere så ille - men samstundes var det heilt fantastisk å klare og FØDE eit barn. Det er det største eg har opplevd. Ein forsvinn litt ut av seg sjølv etterkvart og kroppen berre jobbar - saiko, men utruleg!

Syntes det var vondt med rier, men under utdrivingsfasen kjente eg ikkje noko til riene for eg var så oppteken av å presse. Det er vondt å kjenne den vesle kroppen kome ut, men det siste trykket der kroppen kjem er det beste i heile verda. Å kjenne ein våt, varm kropp gli ut av seg er heilt WOW! Gler meg til å oppleve DET igjen (men kan gjerne sleppe dei vonde riene *hehe*)

Skrevet

En får da virkelig smertelindring ved galle- og/eller nyresteinsanfall, også ! Heldigvis (; Men det å føde MÅ jo oppleves som noe helt annet enn å ha galle/nyresteinsanfall ?!? Det er jo så fullt ut som mulig en "positiv" smerte ?! Og jeg klarer ikke å skjønne at årsaken til smertene ikke spiller noen som helst rolle ?......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...