Gå til innhold

ketolyse slankere


amalie`s mamma

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at det er flere her inne som er opptatt av ketolyse kuren. Jeg har selv gått på den for en stund siden, da gikk jeg ned nesten 10 kg på 6 uker og holdt meg stabil over 1 år.. også var det mye stress, jul, påske etc etc.. og så sitter jeg her igjen da, gått opp 7 kg.. Men nå tenkte jeg at jeg skulle begynne igjen , men skorter litt på motivasjonen.. noen som vil henge seg på? Jeg starter i morgen Fredag 29. juni.. Lyst til å bli slank en gang for alle.. Nå er jeg 173 høy og veier 80 kg. Målet er å komme ned til 68-70 kg..

 

Gleder meg til å se om det er flere keto slankere ;)

 

vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg er ny på denne debatten, men jeg følger ketolysekuren på 4. dagen nå. Eller...det er første dagen hvor jeg bruker stix og kosttilskudd - det tok litt tid å få det fra nettbutikken. Foreløpig går det fint. Både jeg og mannen er på lavkarbo (jeg på null da..hehe). Jeg er 172 høy, veier 83,5 kg og skal helst ned et sted mellom 70 og 75 kg. Veldig spent på om dette virker.. Og evt. hvor fort det virker. Kanskje vi kan ha noen updates med jevne mellomrom? Eller dele lure varianter av oppskriftene i boka?

 

Snakkes, håper jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffeslabbereas i dag da, den første "duppen" i kuren. Snakket med moren min på forhånd, hun og samboeren har brukt ketolysekuren for å gå ned i vekt, men begge sa at en dag med karbohydrater av og til ikke gjør så mye. Effekten vil avta for en dag eller to, men så fort du kutter ut karbohydratene igjen vil du være tilbake i ketose, så det var ikke noe å tenke på. De mente jeg da bare måtte belage meg på en noe senere vektnedgang enn om jeg holdt meg unna - de hadde tatt en kakebit og en vaffel "som vanlig" de.

 

Så jeg spiste liiitegrann sjokoladekake og en liten bolle. Spent på ketolysestixen i kveld, regner jo med at den gir negativt utslag. Også blir det artig å se hvor lang tid det tar uten karb før jeg er tilbake igjen. Veldig enkelt å da kunne styre det senere. Bursdagsfeiringer kommer vi oss liksom ikke unna ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ketolyse slanker og startet for 2 uker og 3 dagr siden og har gått ned nesten 4 kilo. Dette er den mest fantastiske måte å slanke seg på. Man spiser seg god og mett på all den maten som er god og likevel går man ned i vekt. Bare sett igang du så blir nedgangen motivasjonenen din skal du se. Lyke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg prøvde meg på denne kuren...i 3-4 dager..gikk helt fint, men den 4 dagen var jeg så dårlig..hadde null energi, skalv og hadde feber..har noen av dere hatt det? Jeg ammer enda da, så vet ikke om det har noe med saken og gjøre? Jeg måtte hvertfall bare gi meg..klarte ikke bære gutten min engang! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slik som fedone sier så skal man ikke amme og gå på slike kurer...

men om man ammer skal man ikke gå på kur i det hele tatt, og ikke slanke seg heller. Man kan gå på grete roede kurs selv om man ammer siden dette er en livsstilsendring som hjelper folk til riktig kosthold.

Jeg tror grunnen til at du fikk feber og alt dette her er nok en av bivirkningene, itillegg er man mer mottakelig for smitte når man går på denne kuren(har akkuratt hatt en forkjølelse selv her;P)

start på kuren når du er ferdig med ammingen, barnets beste kommer først, det sa iallefall jeg til meg selv da jeg ammet og ville slanke meg.

 

Over til saken:

Jeg har nå gått på ketolyse i snart 6 uker, gått ned over 10 kg og er kjempefornøyd med det:D (veide meg etter 5 uker og da var det -10 kg)

 

nå er jeg 17 kg lettere enn da jeg fikk jenta mi, men har fortsatt et mål om å gå ned minst 10kg til. Jeg sliter ikke med å følge denne kuren, er mye god mat(selv om brødet ikke er særlig mye å skryte av)

Kjøper coops kjøttdeig(0karbohydrater) og pizza-ost(0 karbohydrater) kjempe greit:D

 

Till deg som sa at en dag med karbohydrater er greit av og til:

I boka er det sagt at kuren er ødelagt i 2-4 dager om man sprekker, man bør ikke hoppe av og på kuren om man vil ha full effekt, men selvsagt kan du drikke kaffe, bare ikke for mye;) men jeg bestemmer jo ikke dette da, det er jo helt opp til deg selv :)

 

Jeg henger meg iallefall på denne tråden her også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff, visste ikke at man ikke skulle amme på den kuren nei :(:( gikk heldigvis bare på den et par dager da! Men så bra som det har gått med dere, så skal jeg begynne på igjen når lillegutten min er ferdig med amminga! :) Men hvorfor er det at man ikke kan gå på den når man ammer? Jeg fant ikke noe om det i boka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er til PrincessElisabeth: Ang det å hoppe av kuren og spise karbohydrater av og til: Det er ikke sånn at man UANSETT mister virkning i 2-4 dager om man har inntatt karbohydrater en dag. Jeg spiste et kakestykke og en bolle en dag, samme kveld viste ketolysestixen selvsagt ikke noe utslag, men neste kveld var den mørk rosa igjen. Så her snakker vi mindre enn 24 timer :o)

 

Kommer nok litt an på mengden man putter i seg og over hvor lang tid sikkert ;o) Og det er sikkert individuelle forskjeller også altså, tenkte bare jeg skulle dele erfaringer med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her eg og : ) Har gått på kuren i nesten ei veke, så det nærmar seg første veiing. Har store planar om å gå ned 13-14 kg, da er eg tilbake til den vekta eg alltid har tenkt var mi trivselsvekt (lenge sidan sist eg var der...)

 

Kjenner meg igjen i beskrivelsen med skjelvingar og svette, fekk og vondt i magen. Dette var i går, altså 4 dagar ut i kuren, og i dag er eg fin igjen. Er vel berre noko ein må igjennom mens kroppen omstiller seg til denne måten å få energi på.

 

Er det nokon som har funnet gode alternativ til knekkebrød/brød som er i salg i butikk/helsekost? Er ikkje av den "bakande" sorten, så hadde vore greit med noko ein kunne kjøpe ferdig : )

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjorde du nok ikke, det har ikke de noe ansvar for! Men i all informasjon om ammingen i seg self finner du raskt info om at man ikke skal gå raskt ned i vekt og amme samtidig fordi ekstrem slanking frigjør mye fett til blodbanen og mye slaggstoffer er bundet opp i fettet, og blir da frigjort i kroppen din og deler av det går over i din morsmelk. Men vektnedgang på ca 0.5 kilo er ok, da blir det så lite at det ikke har noe å si, derfor kan du spise sunt og trene, da går du ned i vekt men ikke så raskt (varer lenger men det er en annen diskusjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Vurderer å prøve denne kuren,iallefall etter sommeren.Får gjerne mannen med på den og.Men dere har boka,og i tillegg de vit/min som står anbefalt på nettet eller??Er denne kura grei om det er 5-7 kilo som skal av,særlig rundt mage/hofter?Der det sitter mest hos meg då.Ja,eg og lurer på om det er brød,eller knekkebrød som ein kan ete med denne kura,for litt rart å ikkje skulle ete det i det heile.Men denne kura høyrer spennende ut altså!!Kjem til å følge med her inne på debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alt brød og knekkebrød må du kutte ut. Tilfører du karbohydrater over den grensa som kuren setter vil du ikke gå ned noe som helst. Er det som er hele cluet, kun 15 g karbo pr dag!

 

Boka lånte jeg av mamma - som har gått ned flere kg, samboeren hennes har gått ned 12, jeg har selv gått ned 3 kg på 2 uker, og bruker tilskuddet (vit/min) du får kjøpt på nettsiden. I tillegg kjøpte jeg urinstix for å sjekke at jeg er i ketose (forbrenner fett).

 

Når det gjelder å bli kvitt fett på spesielle områder av kroppen, så er ikke dette mulig med noen kur. Det går ikke an å punktforbrenne fett. Fettlagrene OVERALT i kroppen vil minke, men dersom du trener problemområdene spesielt i tillegg til å være på diett, vil du kunne stramme opp/få tydeligere muskler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel an på hvor mange gram med karboh. det er i knekkebrødet? Har brukt litt det Kli- helsebrødet (er ikke helt sikker på hva det heter, er merket Libra). Det inneholder kun 3 g karboh. pr skive. Har sjekke med stix, og det gir utslag. Bare man holder seg innenfor grensen er det vel det samme hvor grammene kommer fra tenker eg... kan hende jeg tar feil : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt som inneholder mel inneholder karbohydrater har jeg forstått det som...

 

wollafruen&Fanny:

så bra at det ikke gjorde noe utslag for kuren:) jeg har ikke turt prøve så sier bare det som står i boka;)

 

GLADMELDING:

veide meg idag, og hele 12kg har forsvunnet på 6 fullførte uker :D

(motiverer meg til 6 nye uker:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag - ned 2,4 kg siden forrige onsdag som var starten. Er kjempefornøyd og glad for å se at det funker! Virkelig motiverende for fortsettelsen : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også prøve dette, men tror ikke jeg vil starte før etter sommeren. Men er veldig ivrig på å få noe info!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg også oppdatere. Jeg har gått ned 7 kilo på litt over 6 uker ;o))

Må da legge til at jeg ikke hadde særlig med vann i kroppen da begynte siden jeg har fast blodtrykksmedisin som er urindrivende. SDå hr startet jeg å forbrenne fett med en gang. Er suuuuperfornøyd ;o))

Er helt klart motivert til å fortsette. Mitt drømmemål er 10 kilo til ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen karbohydrater med denne kura her då? Eg veit det er mange oppskrifter i boka,men kan evt du cat 68 sei kva i hovedtrekk du et i løpet av ein dag?Eg er så spent på effekten eg får av ultrashae,følger ein diett no,men med langsomme karbohydrater.Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto på stedet hvil på onsdag som er min veiedag. Har mensen, så det har nok litt å si, MEN; fikk en skikkelig aha-opplevelse av å lese matvaretabellen på lavkarbo.no. har nok overskredet grensen uten å være klar over det hver dag. Har hatt utslag på stix, men svakt rosa. Så nå skal det gjøres endringer, og forhåpentligvis fortsetter nedgangen : ) Har forresten prøvd ostekaka, og den var over all forventning - anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hvor kjøper dere denne boken? jeg har så lyst å prøve... har litt for mange kg, hvor kjøper man de testene som viser at man er i kestose??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...