Gå til innhold

Please hjelp meg - ang Quinny vogna vår !!!

Anbefalte innlegg

Skal prøve å gjøre en litt lang historie kort:

I august 2005 kjøpte vi en Quinny XL4 vogn til Elias.Var kjempefornøyd med vogna, og har nå begynt å bruke denne sportsvogna til Emma. Vi har i løpet av disse snaue 2 åra byttet ut to av dekkene på vogna pga av at de er slitt så at de er punga. Dette ahr vi betalt 150 kroner for hver gang. Nå for 2,5 uke siden, punga det tredje dekket...og når jeg drar tilbake til butikken, sier de nå at vogna med 4 hjul er gått ut av produksjon, og at jeg de dermed ikke kan skaffe meg et nytt dekk!!! Helt tilfeldigvis fant dem et ubrukt dekk med felg på lageret i butikken som jeg betalte 350 kroner for. Men så var dekket ødelagt, og felgen passet ikke til vogna.

Jeg drar opp til butikken for femte gang og forklarer situasjonen. Sjefen er selvsagt sykemeldt :( og hun som stod bak disken sa hun skulle sjekke opp saken i løpet av i dag, og så kontakte meg så fort hun kunne. Da jeg spurte hva jeg skulle gjøre om ikke det går an å få tak i nye dekk, svarte hun: "Jeg vet altså ikke!"

Åssen skal jeg reagere i denne saken, egentlig? Jeg kan jo ikke bare glemme hele vogna, som vi betalte 4000 kroner for for snaue 2 år siden, og kjøpe ny vogn nå?

Kom gjerne med tips og råd til meg...hva jeg kan si til dem og evt hva kan jeg kreve av dem? Å syns ikke dere i alle fall de kunne lånt meg en vogn til dem fant ut av saken. Er utrolig tungvint å være uten vogn med ei på 10 mndr!

Off, dette ble langt...

Fortsetter under...

hvor lang garanti er det på vogna? innenfor rammen av garantien har du rettigheter i forhold til vogna, etter at garantitiden er utløpt har produsenten ingen plikt til å hjelpe deg, tror jeg. jeg ville tatt direkte kontakt med Quinny tror jeg.......

Er det under to år siden du kjøpte vognen kan du reklamere på den uansett om garantitiden er gått ut eller ikke...se forbrukerkjøpsloven. Når du ikke kan bruke vogna pga at hjulene punger hele tiden og de ikke kan skaffe deg nytt, så er det en mangel du kan reklamere på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...