Gå til innhold

Dere som skal ut i jobb igjen januar 2008

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg skal ut i jobb igjen fra 01.01.08, og vi fikk bare en bekreftelse på søknaden fra barnehagen vi hadde øverst på prioriteringslista. Sendte mail til styreren i barnehagen for å spørre hvordan dette med tildeling av plass foregår. Fikk da til svar at vi står på venteliste, og vil bli kontaktet dersom det skulle bli ledige plasser fra den måneden vi ønsker at vår datter skal begynne. Krysser fingrene...

Vi har akkurat sendt inn søknad:) Vi skal jo flytte men vi har ikke fått kjøpt enda så vi har avventet litt, men nå følte jeg bare at vi ikke kunne vente lenger. Nå har vi sendt inn søknad både til kommunen vi skal flytte til (som etter sigened skal ha 100% dekning) og her i Oslo (i en bydel som ligger langt under 100%).

ja vi har fått bekreftet plass til ida. Nå skal hun begynne i samme barnehage som storebroren. barnehagen er privat og de har søsken prioriterte plasser. Ida har plass fra august, men ska jo ikke begynne da, men pga inntaket er i august må vi betale for plassen hennes fra august og fram til hun starter i januar -08:(, men men får bare være glad for at vi har plass til begge ungene og da i samme barnehage:=)

Annonse

Jeg har ikke hørt noe enda heller. Tror vi som har søkt fra januar ikke er med på fordelingen denne gangen... De tar vel først og fremst inn de som søker fra august. Vet om noen som har takket ja fra august selv om de ikke skal begynne før januar bare for å være sikret plassen. Helt uaktuelt for meg å betale fra august til januar uten å bruke plassen.

Snakket med bhg som jeg helst vil ha, og jeg må rett og slett bare håpe på at noen slutter i løpet av høsten.. Tåpelig system egentlig.

Har fått personalplass til lillegutt, og han får også begynne når vi er ferdige med permisjonen.

Før vi skulle søke om barnehageplass, hadde jeg ikke tenkt på dette med barn som er født i begynnelsen av året og tildeling av bhgplasser. De aller aller fleste plassene tildeles jo fra august av. Og det er jo ikke noe opptak i januar. Så da har man jo valget om å enten betale for plassen fram til barnet skal begynne, eller å søke om permisjon fra plassen i et helt år og være hjemme med barnet. Tror det var en politiker (Anniken Huitfeldt?) som foreslo en eller annen ordning for å løse dette. Men det blir vel med forslaget. Hvis man ikke kan få plass i januar, så burde man kunne få permisjon i et halvt år ekstra, synes jeg. Da ble barnehagekøene kortere også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...