Gå til innhold

Emmaljunga, trenger noen tips:D

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi kjøpte nettopp emmaljunga edge duo.. Jeg tror den er best, det er i allefall det de sier, kalles visst flaggskipet til emmaljunga.

Vi kjøpte fjorårs modell akkurat samme som årets bortsett fra fargene ifølge butikk selgeren. Som forøvrig var selger fra emmaljunga. Vi betalte 6000 kr for den. Årets modell kostet 7700 og de nye som kommer til høsten igjen skulle visst bli enda dyrere.

Hm, satte meg ganske bra inn i dette da jegskulle velge selv, har edge. Men husker jo ikke alle detaljene lenger. Sportsunderstellet er litt bredere, men etter min mening bedre. Smart er skrellet for finesser, classic er midt i mellom. Har du sett på emmaljunga sine nettsider? det står veldig bra beskrivelser der på "produktbeskrivelse" eller "spesifikasjoner" eller tilsvarende.

vi kjøpte smart duo. denne er mye bedre men er som sagt robbet for en del av det ekstra utstyret. dette spilte ikke så stor rolle med tanke på at den fortsatt har veldig mye bra, og det edge duo har er ikke nødvendig på en barnevogn.

vi kjøpte først smart duo, da jeg synes den så like fin ut og var litt rimligere.. det er endel funksjoner den ikke har som man setter mer pris på etterhvert når sportsvogndelen skal taes i bruk.. det endte med at vi kjøpte edge i stede da lillegutt var 6 mnd.. er egentlig godt fornøyd med den. han ligger veldig godt,, og det er en god vogn å gå tuere med. MEN: den er vedlig tung, og litt uhåndterlig i by, på kjøpesenter ol ved at den er tung å snu og svinge synes jeg.. ei venninne har teutonia og jeg hadde uten tvil kjøpt den i dag hvis jeg skulle kjøpt ny vogn..

Annonse

det som er positivt med edge i forhold til smart duo:

*lufteluke med myggnetting

*man kan snu kjøreretning uten å måtte løfte selve sittedelen

*teleskopstang, som har mye å si for høye pappar

( det hjalp ikke å ta opp håndtaket på smarten, da han tråkket på handlekurven under)

*smarten så rar ut når man satte på sportsvogndelen, da kalesjen stoppet midt på stolryggen

*myggnettingen i kalesjen er fantastisk

* og ikke minst den ser finere ut synes jeg :o)

Vi har kjøpt edge duo, og grunnen var at den har håndtak som du forlenger, ikke bare vipper opp eller ned. Vi er lange mennesker begge to, og med vippehåndtaket har vi med tidligere vogner opplevd og ikke komme langt nok fra vogna når vi vippet det opp. Nå skal det også sies at vi går mye med vogn, og at den er i mye bruk helt til ungene blir ganske store, så vi ville ha noe som tålte skikkelig hard bruk.

Dessuten liker jeg kurven under vogna bedre. Den er tettere enn metallkurven, og mer fleksibel.

Ellers er det jo greit med luftingen i bagen, brukte den mye med forrige barnet vårt, da jeg oppdaget at det ble ganske klamt nedi vogna under madrassen.

Lykke til med valget!

Har du sett på Emmaljunga city cross? Vi har akkurat kjøpt den, og den virker kjempe bra! Mange fine farger å velge mellom, myggnett og regntrekk følger med. Justerbart håndtak, lett vogn å trille ( 11 kg), og man kan sette sportsdelen eller bagen i den retning man ønsker!

Takker for alle tips. Bestemte oss for classic duo kombi. Vurderte Egde duo kombi, men hun i butikken mente at jeg kun betalte mer for utsende... Litt mye med 7000 for ei vogn, men kan jo brukes til neste mann også:D Hørt at det var lang ventetid, men de hadde to på lager, bare blå, men det får nå gå. Kunne ikke bestille 2007 modeller lengre og 2008 som kommer i butikkene i august blir en del dyrere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...