Gå til innhold

Spørsmål til dere som hører til på Riksen....

Anbefalte innlegg

Vi fikk brev 14. mai om at de hadde mottatt søknaden om behandling med assistert befruktning. Der stod det at ventetiden fra godkjent søknad var for tiden ca 9. mnd. Vi hadde ikke regnet med å høre noe på en stund, men i går fikk vi brev med innkalling til forsamtale og legetime 13. september. Vi fikk også henvisning til noen blodprøver (genprøver) som vi måtte ta snarest da varene skulle foreligge til den forsamtalen. Hva skjer etter det? Jeg mener, vi fikk jo listet opp hva som skjer etter det - men i hvilket tempo? Går det da 4-5 mnd etter det før vi starter opp? Eller starter man opp rett etter forsamtalen???

Veldig spent og håper noen har erfaringer som de kan dele. Tar alle slike genprøver før forsamtalen?

*M

Fortsetter under...

Så fint at dere er i gang med å få hjelp:-)

Vi har hatt "et forhold til" riksen siden august 2006, og fikk den innkallingen du nettopp har fått sånn cirka samtidig tidsmessig (mai 06).

Vår erfaring er at det går raskt. Eller, så raskt det kan med tanke på alle som trenger samme type hjelp, samt det faktum at kroppen tross alt trenger den tiden som skal til for å produsere osv osv. I vårt tilfelle ble det laproskopi (kikkhullsoperasjon) september 06 for å finne en mulig årsak, og deretter har vi rukket å ha to prøverør forsøk (første i januar/februar 07), og faktisk også en AIH før disse to (november 06).

Hele veien har jeg hatt en god følelse, det er godt å være i et system som gjør det de kan for å hjelpe!

Så nyt sommeren, det er virkelig ikke lange stunden til september:-)

Og så håper jeg at dere lykkes i ønsket deres!

Tusen takk for svar :-)

Det stod i brevet at de for oss anbefalte ICSI så da får vi vel ikke tilbud om AIH.... Har hatt HSG og tatt masse hormonprøver så tror ikke de trenger noe mer utredning av meg da mannen har litt dårlige svømmere...

Kjekt å høre at du er fornøyd med Riksen - lover godt. Lykke til videre

klem

Da er vi antagelig ganske likt i løypa. Vi fikk brev datert 2. mai om at søknaden var mottatt. For to-tre uker siden fikk jeg brev fra min gyn om at jeg måtte ta nye hormonprøver ca en uke før mensen. Siden jeg aldri vet når mensen kommer, måtte jeg ta en sjangs. Mensen kom 5 dager etter prøvene. Nå venter jeg bare på mere info fra Riksen. Det hadde vært så deilig å ha en dato og forhode seg til. Da hører kanskje vi noe snart også, siden søknadene våres ble mottatt nesten likt. Spennende!

hei!

har ikke noe svar til deg,bare lurer på om det er til IVF eller AIH

dere skal til samtale.

vi søkte i slutten av februar og har ikke hørt noe om IVF enda.

men det er gjerne AIH dere skal til??

uansett,lykke til:-)

Helt enig 74 - skytte, hadde vært SÅ deilig å hatt en dato å forholde seg til. Får kanskje paralelle løp vi da....

Forsamtalen vi skal til dollypopp er IVF. Rart at vi har fått time til forsamtale som søkte i mai da. Hvor lenge hadde dere forsøkt å bli gravide før dere søkte? (ser jo at du er i 27 pp da men...) Legen min mente at det kunne ha noe å si, hvor lenge man hadde prøvd, og om man var gift/ eller hadde vært samboere lenge etc. Men jeg vet ikke jeg...

Uansett lykke til, håper vi alle får startet opp forsøkene snart

Klem

Annonse

• 2 uker senere...

Da har vi også fått dato for forsamtale. 19. september. Det er i utgangspunktet for ivf, men jeg skal høre om vi også kan prøve aih. Vårt problem er at jeg aldri finner el, selv om jeg visstnok skal ha det av meg selv. Så det vi trenger hjelp til, er å klaffe til riktig tid. Har sykluser på 34-46 dager. har også vært oppe i 64 dager. Da er vi uka etter dere mary.......

Så rart at ikke dere har hørt noe dollypopp! Håper det dumper et brev ned i deres postkasse snart også.

Vi var inne til samtale 8. januar og allerede 24. februar var jeg i gang med spray. Det de sa var at det ofte var litt lengre ventetid for alt annet enn IVF. Vi hadde ikke tatt andre prøver en blod- og sædprøve før vi kom til Riksen.

Krysser fingre og ønsker lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...