Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd disse på ungene sine?

Min junior skal på hyttetur med en kamerat neste uke, og siden han ikke er 100% tørr om nettene ennå, lurer jeg på å sende med ham noen slike bleier, som han kan smette på seg under pysjen.

Men når han først er uheldig på natten, så tisser han mye, lurer på om bleiene vil klare å holde på all væsken?

Skrevet

De holser ganske mye tiss de bleiene. Vi hadde de til sønnen vår nå i våres når han skulle begynne med bleieslutt, men de hadde ike den virkningen vi hadde håpet. Han gikk tilslutt en hel dag med bleia uten å si noe, den var full!!!

Skrevet

Oki, da holder de i allfall på en del tiss skjønner jeg :)

Skrevet

Nåja, det kommer nå helt ann på hvor stort barnet er det da. Vi har 2 sengevætere her i huset som er over 6 år og den bleia holder ikke tett på de 2. Så jeg vil nå si at DryNites er for barn som "tisser litt" på seg om natten, og ikke for de som tømmer seg helt. Men det vil jo uansett være hvert forsøket da, om du ikke vil sende med han vanlige Up&Go bleier som du vet at holder i forhold til hans alder og vekt, så vil jo DryNites være bedre enn ingenting selv om det skulle lekke litt.

Skrevet

Eva

Han er 8 år, og tisser mye, så da holder den kanskje ikke?

Jeg får kjøpe en pakke i dag, så får vi prøve den ut noen dager før han reiser.

Må man på apotek å kjøpe de, eller finnes de i butikk?

Up & Go er jeg redd blir litt store og klumpete, sånn at de vises under pysjen, og det vil han ikke :(

Skrevet

Den holder for noen, men ikke for andre og vi har dårlig erfaring med disse bleiene. De er jo laget for å se ut som truser og være så diskre som mulig, og bra er jo det, men desverre er det da slik at det går utover oppsugningsevnen.

DryNites får du i hvertfall kjøpt på Meny og Coop OBS vet jeg, kanskje andre dagligvarer også, men sikkert også på de fleste apotekene. Libero har jo også en sengevæter bleie som vel nå selges i flere butikker. Denne heter Libero Night Comfort, er også det en trusebleie men denne er helt hvit og har ikke påtrykte figurer som DryNites har. Ser derfor ikke like mye ut som en vanlig guttetruse, men har hørt enkelte hevde at denne har bedre oppsugningsvne.

Kan skjønne at gutten din er skeptisk til at at bleien skal vises under pysjen, men dersom han ikke har noe som holder tett så vil det jo oppdages at han har tisset i sengen uansett. Så det blir på en måte å velge mellom 2 onder er jeg redd.

Det er ikke soveposer du skal ligge i da? Det er jo så mye greiere for da kan man jo bare ha bleia liggende i soveposen, og ta den på seg når man har lagt seg i denne.

Skrevet

Forresten, har du alliert deg med kameratens mor? Det kan ofte være lurt å ta en prat med henne, gjøre henne oppmerksom på problemet men at hun må love å være diskre overfor kameraten slik at dette forblir en hemmelighet. Men skulle uhellet være ute, så kan ha gi henne beskjed slik at hun får byttet på sengen uten at sønnen behøver å få vite noe. Dersom bleiene ikke holder tett mener jeg.

Skrevet

Jeg har ikke snakket med mora til kameraten ennå.

Men jeg har tenkt å gjøre det, en kjempereal mamma, så det er ikke noe problem.

Og jeg regner med at hvis hun passer på at junior ikke drikker noe særlig etter kl 18, og at han tisser før han legger seg, så går det sikkert bra.

Men vi må ha bleia for sikkerhets skyld, siden det er på en hytte, så er det ikke så greit for dem heller hvis dyne o.l. blir vått.

Jeg kan godt sende men junior sovepose, det syns han er stas å sove i også. Og det er lettere å skjule en våt bleie, og å lure på seg bleia.

Heldigvis syns junior det er helt greit å sove borte, han ofrer ikke store tanken på at han er sengevæter selv.

Da han ble invitert på hytteturen og svart jeg: spurte jeg ham hjemme, hva han syns vi skulle gjøre i forhold til tissingen. Da så han på meg med store øyne, og sa: Hæ, har de ikke do der? hehe.

Men det er greit å skjule det for kompisen likevell, syns jeg. For det kan jo fort komme ut i klassen, og da er det ikke sikkert at junior har et så avslappet forhold til det.

Vet forresten at det er flere gutter i klassen hans med samme problem, så det er nok ikke så uvanlig.

Takk for svar!

Skrevet

Da han ble invitert på hyttetur og svare ja...................skulle det stå

Skrevet

*LOL* "Hæ, har de ikke di der?" ja.... hehe godt han har såpass avslappet forhold til tissingen at han faktisk glemmer at det er et problem selv da.

Støtter fult ut din avgjørelse om at det er best å sende med han bleier, men vi får håpe han klarer å holde seg tørr.

Uansett, hold meg oppdatert om hvordan det går da.... både med uttestingen av DryNites og ikke minst hvordan turen gikk :o)

*nysgjerrig jeg? nææææ*

Skrevet

Oppdatering skal komme. Nå er det ikke helt bestemt når de reiser ennå, men en gang neste uke, så i løpet av neste uke skal jeg "plinge" på deg her og gi deg et referat :))

Ha en fin dag!

Skrevet

Hei.

Måtte bare blande meg inne her jeg...har også en sengvæter her på 6 år. Han bruker Up&go om natten. Har prøvd med Dry night også, men det er som du sier, de holder ikke på så mye.

Synes ikke det er så stor forskjell på de to jeg...sånn utseendemessig nht om de synes under pysjen eller ikke.

Men det er en lur måte å ta den på under dyna eller oppi sovepose:-)

Vi gjør det også sånn:-)

Skrevet

Enig, syns heller ikke up&go er spesielt synlig under pysjen, i hvert fall ikke i forhold til hva en vanlig bleie gjør. Trusebleiene har jo litt mer "rundere fyll" enn en vanlig bleie som er mer rektangel i rumpa om dere forstår. En slik bleie er jo ganske så mye tykkere også (en god bleie som holder mye urin). Dersom du sørger for at han har en pyjamas som har en litt lang overdel, som henger et godt stykke ned på baken, så vil neppe noen se at han har bleie på seg. Med mindre han bøyer seg fremover med rumpa i været men når han først går med bleie så tenker han seg vel om såpass?

Skrevet

Hei damer!

Nå har jeg vært ute og kjøpt DryNites.

Noe som forresten ikke var bare lett, de fleste butikkene var utsolgt, men jeg fikk da tak i en pakke.

Jeg ble overrasket da jeg åpnet pakken, for det så jo ikke ut som en truse i det hele tatt. Så jo ut som en bleie, bare at det var biler på.

Og ikke var den så himla mye tynnere enn de andre bleiene vi har prøvd heller. Så jeg kunne like godt kjøpt vanlige bleier.

Sikkert jeg som har misforstått, trodde de skulle se ut som en truse jeg.

Hvis kanten på DryNite-bleien stikker opp over pysjkanten, er det ingen som kommer til å tro at det er en truse....

Jaja, da vet jeg det til neste gang.

Junior skal forresten overnatte til en annen kompis i dag, som han har overnattet hos mange ganger (sønnen til bestevenninna mi). Og da sa jeg han kunne ta på bleie under pysjen, hvis han ville. Men han ville ikke, sa han. Han skulle heller vekke mora til kompisen hvis han tissa seg ut i løpet av natta. Hehe, han er i allfall ikke flau av seg, det er jo bra :)

Huff, håper for hans del at han blir tørr snart, kjedelig det der. Men heldigvis tar han det rimelig "piano" selv :)

Skrevet

At de fleste butikkene var utsolgt for DryNites, viser jo bare hvor stort behov det er for slike bleier. På en måte er det jo trist, men samtidig er det en stor trøst for oss som har barn som er sengevætere å vite at dette er et mer normalt problem en mange tror fordi det snakkes så lite om det.

Du har nok missforstått litt om du trodde de skulle være identiske med truser ja, hvordan skulle de da kunne fungere som en bleie? Det må jo være bleiemateriale i trusene for at de skal kunne holde sengen tørr. De skal jo tross alt fungere for store barn som tisser på seg (skjønt de er for dårlige til det syns jeg).

Jeg er ikke helt enig med deg i at de ikke er tynnere enn andre vanlige bleier, det er i hvertfall mindre flater med "bleie" i disse enn i andre bleier (hvis ikke dere har prøvd noen merkere jeg ikke kjenner til da?). Og motivene gjør jo at de ser litt mer truseaktige ut, men jeg har aldri sett DryNites stikke over pysjkanten så jeg kan ikke uttale meg om alle hadde skjønt hva det var.

Hva var guttungens tanker om disse bleiene, prøvde han de eller kommenterte de i det hele tatt?

Skrevet

Tørdis skrev:

"Med mindre han bøyer seg fremover med rumpa i været men når han først går med bleie så tenker han seg vel om såpass?"

Poden her i huset gjør dette uten å tenke seg om. Det hender han får være opp en stund lenger etter kveldsstellet (spesielt i helgene) og da kan han godt turne rundt på gulvet med bleierumpa til værs uten å offre en tanke på at noen kan se hva han har under pysjen. Ikke det at han skal være flau over at han bruker bleie om natten og at han skal være diskre over for oss, men skal han sove over hos andre kan han jo ikke holde på slik da. Vi bruker forresten de største bleiene til Libero til han. Den vanlige typen og disse holder sengen tørr uten problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...