Gå til innhold

vet ikke når min termin er

brasine

Anbefalte innlegg

hei!

blir helt gal , aner ikke når jeg har termin.

vet jeg hadde første dag siste mens 25. januar. skulle hatt den igjen 22. februar, men den kom ikke:) tok test 24 feb og den var positiv.

da jeg var å tok ultralyd 13 juni skulle jeg ha vært 19 uker, men hun som tok ultralyd målte hodet og kunne ikke se at jeg var så langt på vei. hun trodde mellom 14- og kansje opp til 18 uker på vei. legen regner at jeg nå skal være ca 22 uker på vei.

blir virkelig forvirret. skal inn på ny ultralyd 12 juli håper hun kan komme fram til noe da.

da hun målte og sa den ikke var så langt på vei ble jeg kjempe redd, på at noe var galt. men hun sa at alt så bra ut. ingenting tyder på at noe skal være galt.

hvordan kan mitt og legens regnestykke bli så galt fra hennes? har jeg regnet feil?

noen som har opplevd dette?

hilsen en forvirret jente:)

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har også opplevd dette, ble satt tilbake minst 14 dager da jeg var til ultralyd sist... Men jeg ble gravid etter pergotime kur og da er det ikke uvanlig at syklusen blir litt forskjøvet. Jeg hadde første dag i siste mens 20 april og testet positivt 23 mai og skulle ha hatt termin 21 januar. var på ultralyd 26 juni hvor de fant ut at jeg var 5/6 uker på vei. dermed må jeg ha testet positivt utrolig tidlig. Har ikke noen annen forklaring på dette jeg... Er spent på hva de sier neste onsdag da skal jeg på ny ultralyd...

jeg prøvde å regne ut min menstermin og fikk den til å bli rundt 4.august. Nå vet jeg at den er veldig usikker da jeg gikk på p-piller når jeg ble gravid + at jeg pga p-pillene ikke kunne si med sikkerhet når første dag i siste mens var, da den var uteblitt i flere mnd. Når jeg var på Ul fikk jeg ny termin 19.juli - så den ble flyttet ganske mye fremover.

Lest et sted at det er så godt som umulig å komme frem til en nøyaktig termin selv om man kun har EN mulighet som har ført til graviditeten, da sædcellene visst nok kan ligge intill en fjorten dager i "dvale" før de setter igang..

• 2 uker senere...

Interessant det du sier om p-piller. Jeg har tenkt litt på dette, og gikk på p-piller til i april. Da bestemte vi oss for å bli gravide. Jeg var en uke forsinket med mensen, som sikkert skyldes at jeg hadde gått på -piller og at hormonene var litt ute av balanse. Med utgangspunkt i første dag av siste mens er jeg 8+ 4 nå. Kan det være mulig at jeg er enda lenger på vei??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...