brunette79 Skrevet 28. juni 2007 #1 Del Skrevet 28. juni 2007 Nå er det kjempe lenge siden jeg har vært her.. Har hatt litt problemer med meg selv i det siste. Tar på det å ikke klare bli gravid på vanlig måte. Har prøvd dobbel og trippelkur med pergo, men ingen eggløsning. Vært hos gyn. i dag fikk beskjed om at ikke slimposene mine modnes.. Mener det var det hun sa. Noen som vet hva det vil si? Fikk beskjed om å ta det med ro i 3-4 måneder før jeg skulle begynne med ovitrelle, puregon, pergo og provera. Denne behandlingen skulle ta nesten 3 måneder. To av disse medi. var sprøyter som kostet over 2000 kr. Noen som har vært gjennom denne behandlingen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9711124-kj%C3%A6re-alle-sammen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små og ferdig :-) Skrevet 28. juni 2007 #2 Del Skrevet 28. juni 2007 Kjære deg! Ja, det tar på.. men fortvil ikke - det er håp! Jeg er nå gravid for andre gang, på tross av kraftig PCOS. Første gang ble jeg gravid etter lapraskopi med drilling. Har legen din vært inne på dette? Nå er jeg gravid igjen - og denne gangen skjedde det faktisk helt naturlig (men i prøverørskøen da de ikke ville drille flere ganger). Det startet med at jeg fikk helt vilt vondt i underlivet og masse utflod. Jeg dro til gynekologen som mente jeg hadde eggløsning (!). Jeg dro hjem og vi hadde samleie - og dæven - der satt den!! Poenget med oss PCO'ere er jo at vi ikke får eggløsning og dermed er det vanskelig å "planlegge" ift samleie. Jeg har imidlertid veldig tro på trening og et lavere nivå karbo-inntak. det har jeg gjort begge gangen jeg har blitt gravid. Prøv en kort periode og ta eggløsningstest ofte. Se om det skjer noe.. Det at slimposene ikke modnes vil si at de ikke modnes nok til at eggene popper ut (eggene ligger inne i posene). De blir liggende som små cyster på eggstokkene i stedenfo. Ved drilling så brenner de hull i posene sånn at eggene popper.. Altså - så enkelt - men likevel så vanskelig. Det er absolutt håp - men det tar lengre tid. PCO'ere har gode sjanser ved prøverør da vi fungerer bra så lenge eggene først har kommet ut ;-) Ønsker deg all mulig lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9711124-kj%C3%A6re-alle-sammen/#findComment-9711529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå