Suretær Skrevet 28. juni 2007 #1 Del Skrevet 28. juni 2007 : ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9710979-ciap-er-du-her-kan-jeg-sp%C3%B8rre-deg-om-noe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciap Skrevet 29. juni 2007 #2 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei, hei... nå er jeg her:o) Bare spør i vei, jeg svarer så gjerne:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9710979-ciap-er-du-her-kan-jeg-sp%C3%B8rre-deg-om-noe/#findComment-9715360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suretær Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei, leste i en annen tråd at du bor i Danmark. Siden du er inne på dette forumet regner jeg med at du også strever med å bli gravid? Jeg bor i København og er ferdig med utredning hos gyn. Skal ta pergo i de neste 3 syklusene deretter må vi finne ut ev hvilken klinikk vi vil inn på hvis det ikke virker. De har ikke funnet noe hos hverken meg eller min mann.Har du kommet så langt, har du kanskje noen råd til meg om hvor det er best osv....? På forhånd takk. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9710979-ciap-er-du-her-kan-jeg-sp%C3%B8rre-deg-om-noe/#findComment-9716450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciap Skrevet 29. juni 2007 #4 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei Tutta.. Så hyggelig at du tok kontakt igjen.. og jeg skal svare deg så godt jeg kan:o) Jeg har vært gjennom noen runder så jeg vet hva du skal gjennom i den nærmeste fremtid... For det første vil jeg si at jeg, og de venninner jeg har som strever med å bli gravide har hatt utrolig suksess med bruk av pergo.. dessverre har det gått galt for noen av oss etter ca. 8 uker:o) Men halvparten har i dag barn på 1 og 2 år.. Det ble litt av og på for meg i dag:o) Jeg fikk plutselig en telefon om jeg kunne komme på jobb, så da ble det til det.. Men, nå er jeg hjemme igjen, og vil være på nett i løpet av kvelden:o) Det stemmer det at jeg bor i Danmark, men et lite stykke fra deg.. Vi bor i Kolding på Sørøstjylland. Og, det stemmer at jeg strever med å bli gravid, har akkurat testet negativt for 5 gang (3 hovedforsøk og 2 fryseforsøk). Men, jeg har allikevel stor tro på at vi en dag kommer til å lykkes.. Jeg fyldte 40 år i november, og har 2 ganger vært gravid på naturlig måte, første gang i 1995, og annen gang sommeren 2005. Begge gangene aborterte jeg i 7-8 uke.. dessverre! Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men forløpet vårt er ganske likt.. Vi gikk gjennom utredning i 2004, og det var eller er ikke noe galt med noen av oss (samboeren min på 38 år har en sønn på 15 år).. Jeg startet med pergotime april 2005, og ble gravid på første pergokur. Det gikk som skrevet ikke som vi håpet, og jeg fortsatte med 2 pergokurer til i løpet av det året. Dessverre gikk det ikke så bra.. Dermed bestemte vi oss for å gå videre med IVF behandlinger, og startet med dette i februar 2006. I.o.m vi flyttet til Danmark juli 2006, og p.g.a min alder startet vi forbehandlingen hos Omnia i Oslo (nå Aleris), men selve uttak og innsett foretok vi hos Odense IVF klinikk v/ Dr. Svend Rex (de samarbeider). Det er ikke den klinikken du vil lese mest om i dette forumet, men jeg trives godt hos de, og føler at jeg er i trygge hender. I tillegg er det ikke langt for oss å kjøre når vi skal til scanning osv. Jeg tror det er vanskelig å anbefale én enkelt klinikk, da jeg tror det kommer veldig an på hvilken kjemi du får med personalet og hva du forventer av klinikken:o). Jeg er og har vært veldig heldig med de to klinikkene (Aleris, Oslo og Odense IVF) jeg har vært tilknyttet. Vi vurderte Nordica i København når vi etterhvert skal i gang med de 3 neste og siste? forsøkene, men p.g.a av lang vei til København, så kommer vi bestemt til å få utført også disse hos Dr. Svend Rex i Odense.. Om jeg hadde blitt gravid på første forsøket dersom vi byttet til en annen klinikk, kunne jeg sikkert like godt blitt gravid der jeg allerede har vært..det kan man jo aldri vite:o) Jeg tror det beste er at du snakker med enkelte klinikker som ligger i kort avstand til København, og finner ut hvilken kjemi du får med de respektive leger.. Jeg mener at uansett hvilken klinikk du velger, vil du bli gravid dersom det er meningen, det finnes jo kun én måte å få utført en IVF behandling, og det er kun 3-4 typer medisiner å velge mellom. Jeg tor det viktigste er å smøre seg med tålmodighet, være realistisk, og finne god kjemi med legen og personalet på den klinikken du måtte velge:o)... Jeg snakker gjerne mer med deg om du ønsker det..) Til tross for at jeg ikke har blitt gravid på de forsøkene jeg har vært gjennom er jeg like optimistisk, men også realistisk på at mitt "problem" kan være aldersmessig.. men jeg gir ikke opp:o) Det hadde vært hyggelig å høre fra deg igjen... Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9710979-ciap-er-du-her-kan-jeg-sp%C3%B8rre-deg-om-noe/#findComment-9719099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suretær Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 30. juni 2007 Kjære deg. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare så fint. Det er utrolig godt å støte på så positive personer som er litt i samme båt som en selv. Nå skal det sies at vi ikke på langt nær har kommet så langt som dere, men jeg er innstillt på at dette kan ta tid og at det blir en prosess som kanskje kan være både vanskelig og hard. Jeg er 32 år og min mann er 31 så vi er også voksne og vi har ingen barn fra før. Jeg har heller aldri vært gravid.. Når det gjelder klinikk tror jeg at jeg vil følge ditt råd og snakke med de forskjellige og kjenne på kjemien. Vi kommer nok til først å skulle ta valget engang i september så jeg har litt tid på å forhøre meg innen det. Har store forventninger til Pergoen, og håper selvagt at dette vil gjøre susen slik at vi slipper å gå videre. Men noe sier meg at vi ikke selv klarer dette, en følelse jeg har hatt helt siden jeg kastet pillen for over 1,5 år siden. Merkelig hvordan man har visse intuisjoner når det gjelder en selv. Kunne du forresten tenke deg å snakkes på mail? Jeg kan ikke legge ut min adresse her da den inneholder mitt navn, og pga min jobb vil dette være uheldig. Har du mulighet til å legge ut din? Jeg reiser på ferie mandag og blir vekk i 14 dager, men hvis du sunes det er greit kunne jeg gjerne tenke med å kontakte deg når jeg kommer hjem. Igjen takk for ditt svar og riktig god helg. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9710979-ciap-er-du-her-kan-jeg-sp%C3%B8rre-deg-om-noe/#findComment-9725489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciap Skrevet 30. juni 2007 #6 Del Skrevet 30. juni 2007 hei igjen.. hyggelig å høre fra deg igjen:o) Så klart jeg kan gi deg mailadressen min, den er [email protected].. og så kan vi ta det derfra:o) Hadde vært hyggelig å bli kjent, vi er jo i samme situasjon. Jeg setter pris på om du tar kontakt igjen, og håper i mellomtiden at dere får en kjempeflott ferie:o) Jeg trenger alltids noen å prate med jeg også... Er langt fra venner og familie vettu... God helg og god ferie!!!!! Knusere fra Kolding Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9710979-ciap-er-du-her-kan-jeg-sp%C3%B8rre-deg-om-noe/#findComment-9726942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suretær Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 1. juli 2007 Supert! Veldig hyggelig hvis vi kunne bli kjent. Jeg har vært mye i Kolding med jobben så jeg kjenner godt byen og området : ) Takk for mailadressen, skriver mer til deg når jeg kommer hjem. Knus Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9710979-ciap-er-du-her-kan-jeg-sp%C3%B8rre-deg-om-noe/#findComment-9730381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciap Skrevet 1. juli 2007 #8 Del Skrevet 1. juli 2007 Det gleder jeg meg til:o) og igjen ha en flott ferie hvor dere nå skal.. For min del blir det lite med ferie, kun i uke 28. Jeg fikk ny jobb på fredag, og begynner mest sannsynlig mandag i uke 29.. Kjærsten og skulle hatt ferie sammen i uke 29 og 30, men akkurat nå er det viktigere for meg å få en fast jobb (ettersom jeg kun har jobbet deltid i ett år). ) Vi snakkes senere "tutta":o) Knus Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9710979-ciap-er-du-her-kan-jeg-sp%C3%B8rre-deg-om-noe/#findComment-9730593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå