Gå til innhold

tannlege


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan foreslå en flink tannlege i Oslo, helst i området nordre aker / Sogn? Eller i nærheten. En dere har god erfaring med. Håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke akkurat på sogn... men du må vel av og til ned til byen også??

Holmboegatens tannlegekontor eller noe sånt, Anita Sommerstad, går jeg til, og i den grad man kan like å gå til tannlegen er hun slett ikke så verst. Mannen min går til en annen tannlege der og han er også godt fornøyd. Mailadresse: [email protected] :)

 

Husk å si at du er gravid når du bestiller time, for man skal ikke ta røngten da - men det visste du sikkert allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle informere om at det ikke er farilig å ta rtg hos tannlegen når man er gravid. Jeg er tannlege selv, og det er dette man både lærer på universitetene nå, og som statens strålevern sier.

 

Det var i gamledager det ikke var så lurt å ta rtg hos tannlegen. Da var strålingen mye større. Slik stråling er ikke lov lengere.

Til syvende og sist er det imidlertid den gravide selv som bestemmer, men farlig er det altså ikke.

 

Hvis du bare skal ta en undersøkelse og du ikke vil ta rtg, vil jeg anbefale deg og vente til etter graviditeten. En undersøkelse uten rtg er ikke mye verdt. Man ser bare ca 1/4 av det man kunne sett med rtg, og det blir ca samme prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...