Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har nettopp testet positivt, og graviditeten var ikke helt planlagt. Derfor har jeg heller ikke tatt folat inntil for en uke siden. Har kun tatt folat en ukes tid, og er noe sånt som litt over to uker på vei. (tror jeg..) Ved forrige svangerskap var jeg liksom så forberedt. og tok folat i et par måneder før jeg ble gravid.. Jeg har også drukket alkohol for et par uker siden. Tok ca to glass vin to dager etter hverandre.. Jeg er veldig bekymret og håper dette går bra.. Kan liksom ikke tilgi meg selv hvis noe skulle skje med spire og det hadde vært min skyld...Noen som har noen tanker?
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Hvis du nettopp har testet er du vel kanskje fire uker på vei, eller? Tror det skal gå fint, jeg. Jeg tok heller ikke folat før jeg var i fjerde uke, begynte å ta det med en gang jeg fant det ut. Var hos legen og tok blodprøver sist uke og da var folsyreverdiene fine, så det går nok bra. Jeg har også hørt at babyen ikke deler blod med moren så tidlig i svangerskapet fordi navlestrenger ikke er dannet ennå (eller noe sånt), slik at det derfor ikke er sååå farlig om man har drukket. Jeg tok selv litt medisiner man ikke burde ta når man er gravid før jeg fant det ut, men legen sa at det helt sikkert kom til å gå bra.
ønsker meg en baby ti! :-) Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Hei! :-) Skjønner at du tenker på det! Men det går helt sikkert bra! :-) Har ei veninne som for 3 uker siden fant ut at hun var gravid, hun var da 18 uker på vei!!! OG hun har gått på p - piller! Forrige uke var var hun på UL og babyen var frisk og fin! :-) Og besteveninna mi har epilepsi, og har hatt det siden hun var lita ble uventet gravid for 14 år siden! Hun visste ikke at hun var gravid før hun var 2 mnd på vei! Hun skulle egentlig tatt ekstra folinsyre pga. medisiner som hun bruker gjør at folinsyren drives ut av kroppen! Men hun har en frisk fin gutt på snart 13 år! :-) Folsyre som anbefaling før svangerskap og dei 3 fyrste mnd, kom ikke før etter at jeg gikk med mi eldste! Og man hørte jo ikke om noen som fikk barn med ryggmargsbrokk eller noe før det heller! Vet faktisk bare om 1 som har det men hun er ca 40 år, og man vet jo ikke om det er pga. folsyremangel heller! Så viss du ikke går på spesielle tabletter som driver folsyren ut av kroppen, er det nok ingen grunn til bekymring! :-) Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Takk for oppmuntringene:) Da får jeg bare håpe alt går bra og tenke positivt!.. Blir visst ca fire uker på vei ja.. Er visst litt ute av hvordan man regner graviditeten jeg.. Lykke til dere og:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå