Gå til innhold

Dere som enda ikke er gravide men prøver...

Anbefalte innlegg

Hvor høy og hvor tung er dere?

Blir ikke gravid,og tør ikke spørre legen om utredning/prøverør,er redd han bare kommer til å si at jeg må slanke meg først,at det er det som gjør av vi ikke får det til. Jeg prøver å slanke meg,men det tar så lang tid,og jeg har veldig lyst å bli mamma snart!

Hva er vektgrensa for prøverør? Noen som vet?

Fortsetter under...

vet du hva, tror ikke det har noe med vekta di sånn å gjøre.... det går nok mer på kostholdet ditt... sunn å frisk mat... det øker blodsirkulasjon å sånn... da skal det vist være litt lettere å bli gravid....

min historie:

vi prøvde å bli gravide i 1år for det skjedde noe.... det var noen tunge mnd. jeg spiste masse "dum" mat for å slukke sorgen over alle de dumme tankene jeg hadde om at jeg kanskje ikke kunne bli gravid... plutselig en dag sto jeg opp å tenkte nei nå får det være nok, da røk det rett på treningsstudio og knekkebrød til frokost å salat til middag og masse frukt.... har aldri kjent det smake så godt før.... hæli... gikk 2mnd forsatt ikke gravid. så da ringte jeg gynekolog for å få time å sjekka eggstokkene mine, var redd for at de kunne være tette. fikk time å sjekka det, hun sa alt var bra, så sa jeg måtte prøve å slappe av litt å kanskje prøve å vente noen mnd med å prøve igjen så det ikke ble så stress... BAAANG uka etter på ble jeg gravid å nå kommer llille prinsessa snart... hva skjedde... hehe... skjønt jo ikke noe... men alt i alt så var det vell bare å komme seg på riktig vei så kom det av seg selv...... å gjør det ikke det, så skal du ikke være redd for å snakke med legen din om dette....

vet ikke om dette hjelper på deg men....

ta kontakt med legen din du, og hvis han er vrien prøver du en gynekolog istede de kan også sende inn søknad om ivf trur eg....uansett vi er i full gang med icis på sykehuset og har ikke fått et skjevt ord om vekta mi ( sikkert bmi rundt 35) de kun veileder og gir generell informasjon. ingen grense i haugesund, men de ønsker jo selvsagt at du er bevisst og spiser sunt og har normal aktivitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...