Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

25% blå

75%grønne

0% brune.....

Men den blir litt feil for min del den testen der...siden jeg har grønne øyne med lysebrun ring rundt iris....og Tobias har det samme som meg:o) (bare lysere grønne øyne - sånn som saboer har).

Jeg har brune øyne med grønn skjær i når jeg blir sint, hehe og samboeren min har blå grå øyne.. mine sigerforeldre har blå øyne, min mor har blå og min far har brune øyne.

Min datter har brun grønne øyne

Sønnen min har brune

Så det blir spennede og se hva vesle frøkena får :-)

Men i mitt tilfelle fikk jeg:

BLÅ: 40%

BRUNE: 50%

GRØNNE: 10 %

Så stemmer det?

Annonse

Hihi, slike tester er morsomme, selv om denne ikke funket for meg... Jeg har samme "problem" som en annen her oppe: har grønne øyne selv, mens begge mine foreldre har blå, og dermed nekter øyenfargekalkulatoren å regne ut noe. :) Er vel ikke altfor avansert den kalkulatoren der, kan ikke regne ut alle muligheter. Leste forøvrig en gang at med én grønnøyd forelder og én blåøyd forelder (som i mitt og sambos tilfelle) kan babyen faktisk få såkalt hasselfargede øyne (de er nesten gule, noe som har vært drømmen for meg helt siden 5.-klasse da jeg leste "Sagaen om Isfolket", hehe). Hvis jeg husker riktig er brunt dominerende farge med flest pigmenter, og vil i de fleste tilfeller utdanke grønt som har færre pigmenter og blått som er nesten pigmentløst. Når der ikke er brunt med i bildet, men der er grønt, dominerer grønt over blått, og barn av én grønnøyd og én blåøyd har størst sjanse til å bli grønnøyd, noe mindre til å få blå øyne, og en liten sjanse til å få hasselfargede øyne (pga. pigmentblandingen). Ehm... røpet jeg akkurat nå at jeg leser fryktelig mye rart og spekulerer i hvordan babyen min ser ut? :) Men godt å se at det iallall er flere enn meg som spekulerer i øyenfarge... kan det ikke ta opp til to år etter fødsel før barnet har fått sin ordentlige øyenfarge? Alle er jo født med (mørke)blå øyne?

Siden både jeg og foreldrene mine har grønne øyne med litt gult innerst er ikke denne testen heeelt å stole på for min del. Men med brune øyne fra ende til annen i mannens familie tipper jeg på brune på lillegutt.

Her er det resultatet jeg fikk:

Brune: 72,7%

Grønne: 23,1%

Blå: 4%

• 6 år senere...

Hmmmmm... Jeg får ikke sjekket fordi den sier at det er umulig at jeg kan ha grønne øyne, mens mine foreldre har blå:-o Lurer på om jeg må ta meg en prat med min mor.... hehe..

det samme skjedde med typen min som har grønne øyne mens moren og faren har blå :P De sier det er umulig :S :P

Hihi, slike tester er morsomme, selv om denne ikke funket for meg... Jeg har samme "problem" som en annen her oppe: har grønne øyne selv, mens begge mine foreldre har blå, og dermed nekter øyenfargekalkulatoren å regne ut noe. :) Er vel ikke altfor avansert den kalkulatoren der, kan ikke regne ut alle muligheter. Leste forøvrig en gang at med én grønnøyd forelder og én blåøyd forelder (som i mitt og sambos tilfelle) kan babyen faktisk få såkalt hasselfargede øyne (de er nesten gule, noe som har vært drømmen for meg helt siden 5.-klasse da jeg leste "Sagaen om Isfolket", hehe). Hvis jeg husker riktig er brunt dominerende farge med flest pigmenter, og vil i de fleste tilfeller utdanke grønt som har færre pigmenter og blått som er nesten pigmentløst. Når der ikke er brunt med i bildet, men der er grønt, dominerer grønt over blått, og barn av én grønnøyd og én blåøyd har størst sjanse til å bli grønnøyd, noe mindre til å få blå øyne, og en liten sjanse til å få hasselfargede øyne (pga. pigmentblandingen). Ehm... røpet jeg akkurat nå at jeg leser fryktelig mye rart og spekulerer i hvordan babyen min ser ut? :) Men godt å se at det iallall er flere enn meg som spekulerer i øyenfarge... kan det ikke ta opp til to år etter fødsel før barnet har fått sin ordentlige øyenfarge? Alle er jo født med (mørke)blå øyne?

Datteren min ble født med helt svarte øyne, ikke mørke blå. men de ble mørke brune og så tilslutt sjokolade brune. Så ikke alle babyer blir født med blå, trodde jg også før. ^_^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...