Gå til innhold

Hva synes dere om klessjakt (for skittentøy)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sitter med tegningene på det nye huset vi skal bygge, og så lurer vi litt på å legge inn en sjakt for skittentøyet, som går fra badet i andre etasje og ned til badet i første etasje, der vaskemaskin+trommel skal stå.

Det som er bra da, er feks at man slipper å bære på skittentøyet fra andreetasjen, samtidig som man får unna alt rotet med skitne klær og håndklær oppe på badet.

Negative ting er feks at alt havner i èn dunk, og det er jo dumt hvis noe av tøyet er vått eller veldig skittent. Mye sorteringsarbeid.

Hva tror dere? Kanskje noen av dere har en sånn selv? Er dere fornøyd, fungerer den bra? -Kjempetusen takk for tilbakemeldinger! :))

(jeg pleier ikke få så mange svar på mine innlegg, snufs..)

Skrevet

Smart løsning som sparer dere for noen turer i trappa!

Du vasker vel tøy ganske ofte du også, sikkert, så da er det vel ingen krise ift vått tøy...

Skrevet

Foreldrene til eksen min (altså farmoren og farfaren til snuppa) har det i det ene huset.

Det virker genialt. :)

Litt mer sorteringsarbeid kanskje. Hadde ikke gjort meg noe, jeg liker å vaske klær jeg. :D

Skrevet

Vi skal sikkert ha slik skittentøysjakt fra badet oppe til vaskerom nede. Må sorteres alikevel.=)

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Ja d bør dere lage til-er så smart=) vi oxo skal ha det=) Onkelen og tanta mi har laga det til så det ser ut som et innebygd skap på en måte. Kjempe smart og stilig

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt oss hus hvor badet er i oppe og vaskerommet nede i kjelleren. Vi har delvis laga oss en slik sjakt. Den er ikke helt ferdig ennå, så vi får ikke brukt den, men jeg må si jeg GLEDER meg til den er ferdig. Vi har stort bad, men med skittetøyskurv på badet blir det fort trangt, i tillegg til alle lekene guttungen drasser inn på badet. Det er et ork å bære klær ned nesten hver bidige dag. Det hoper seg fort opp med skitne klær!!!

Har du mulighet så gjør det, fungerer det ikke for dere, kan du jo bare la vær å bruke den...

Skrevet

Tenkte vi skulle lage en slik en vi også. Er straks i gang med bygging... Noen tips på hvordan man gjør det?

Skrevet

Takk for innspill!

Jeg snakket litt med broren min om dette, han er tømrer. Han hadde vært med å montere slik sjakt i et hus, og anbefalte å ha sjakten feks inne i skapet under vasken oppe på badet. Det vil jo fungere nærmest som et hull i gulvet, og så regner jeg med det står et slags stort "rør" i hullet.

Videre tenkte vi å ha et stort skap på badet nede, som går helt opp til taket, og som sjakta kommer inni. Da står ei stor kurv inne i skapet, som klærne havner oppi. Kanskje går det eventuelt an å ha to sjakter ved siden av hverandre, eller et slags klaffesystem (dra i en tråd/spake, el.lign), sånn at feks håndklær går til venstre og vanlige klær til høyre.. -Bare noe jeg har tenkt på, tror sikkert det kan ordnes ikke alt for komplisert! :)

Skrevet

høres genialt ut. går vel kanskje å lage rørene så de går et stykke opp i rommet og lar de munne ut i to hull i ei benkeplate (altså ha to rør da) og så lage lokk over. da får du jo det sorteringssystemet som du tenkte på. mulig det er sånn det er tenkt altså, men hørtes ut som bare hull i golvet elelr no

Skrevet

Kjempe smart!!!! Ei venninne av meg har dette i sitt hus. Det er riktignok et veeeldig gammelt gårdshus, men de har ihvertfall en slik sjakt! Litt sortering blir det stort sett uansett, så den delen hadde jeg ikke brydd meg så mye om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...