Gå til innhold

Et spørsmål til dere.... håper på svar..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har søkt på jobber, og blir kalt inn til intervju for vikariater for et år fremover i tiden.. men nå vet jeg at fra februar vil jeg få en liten en.. ;) Bør jeg da fortelle dette på intervjuet, eller når bør jeg fortelle dette?

 

Jeg vet vel sånn ca at jeg ikke blir veldig aktuell om jeg forteller det. men hva er rett å gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er vanskelig å si... det heter jo at ærlighet varer lengst, men helt ærlig tror jeg ikke at det gjelder når man er gravid... Det er jo ikke lov å diskriminere pga graviditet, men både du og jeg vet at det skjer ofte, men så klart det er jo ikke den offisielle grunnen til at du ikke får jobben :(

 

Men for min egen del hadde jeg kanskje følt at det hadde blitt litt ubehagelig å si at "og, jeg glemte visst å si at jeg er gravid" etter at jeg har fått jobbtilbudet. Men, du har jo kommet såpass kort enda at du kan gjemme deg bak at du ikke visste - uregelmessig mens, har ikke tenkt over at du ikke hadde hatt mens på en stund osv... :)

 

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes som hun over her at du kan si etterpå at du ikke visst det.

De har ikke rett på å vite at du er gravid. Du har heller ikke rett på å opplyse om det. Tror ikke de har lov til å spørre engang.

 

Men hva som er moralsk rett blir vel opp til hver enkelt å avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

De har ikke rett til å spørre, og du har ingen opplysningsplikt,du har like rett på jobben som alle andre!! Ikke si noen ting er mitt råd, fordi at selv om de ikke har lov til å diskriminere pga graviditet, så forekommer det nok desverre.. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...