Gjest Skrevet 28. juni 2007 #1 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg er nå aktivt sykmeldt har vært det i 3 uker før det var jeg 100% sykmeldt fra 9 mai. Jeg hadde en MA i februar og ble gravid igjen etter 1 mens,ble sykmeldt pga store blødninger og diagnose truende abort,hadde blodansamling i livmoren. En mannlig kollega av meg hadde ikke fått med seg at jeg var gravid igjen,det fikk han vite på tirsdag,men ikke hvorfor jeg var sykmeldt. I dag kom han med noen kommentarer om at jeg hadde tatt en lang pause. 10 min senere kommenterte han at jeg ble sint pga ett barn hadde sittet på en madsrass og tisset og ikke sagt fra at hun måtte på do,hun har nettopp sluttet med bleie (jobber i bhg). Jeg ble ikke sint med bare litt irritert,han sa at sånn var det å være aktivt sykmeldt da ble man sint og sånt,hørte ikke alt han sa for jeg gikk bare gjennom den avdelingen han jobber på. Like etterpå kom han inn å spurte om jeg ønsket meg gutt eller jente, hadde ikke noe å si sa jeg,og sa i samme slengen at jeg ville ha meg frabedt slike kommentarer og begynnte å gråte rett foran barna,da skjønte ha at han hadde gått for langt og ba om unnskyldning. Jeg vet jo at han er den typen som sier ting rett ut og uten å tenke seg om og mener ikke noe vondt med det. Ofte han kommer med kommentarer som kan såre oss andre på jobb. Må jo gå an å bruke litt tankegang da. Han vet jo at jeg mistet i februar og fikk vite på tirsdag at jeg var gravid igjen og kunne ha tenkt seg litt om å kanskje funnet ut at jeg har hatt det tøft siden jeg har en fersk abort bak meg,og jeg var jo ikke sykmeldt uten grunn,han visste jo ikke grunnen men man blir jo sykmeldt for en grunn. Nå har vi forskjellige terskler for å være hjemme,han er hjemme bare han har litt vondt i magen,mens til meg må det ganske mye til før jeg går hjem. Terskelen min er lavere nå som jeg er gravid å må ta hensyn til babyen,men sånn ellers så er den ganske høy. Blir bare så irritert på sånne folk som slenger ut kommentarer om ting de ikke har peiling på og ikke vet hvorfor ting er sånn som de er. Må jo gå an å bruke litt tankegang..... Når jeg er aktivt sykmeldt skal jeg jo ikke regnes med som en del av jobben,jeg kan ta så lange pauser jeg vil,og er det en dag jeg ikke føler for å være på jobb så kan jeg være hjemme. Skal gjøre lette ting på jobb. Skjønner at det kan skap eirritasjon blant de andre at jeg går der og slapper av (i forhold til de som jobber full dag og må stå på). Men skulle mye heller ha vært 100% på jobb og hatt ett problem og bekymringsfritt svangerskap. Måtte bare få ut litt frustrasjon... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9708722-tankel%C3%B8s-kommntarer-av-kollega-om-aktiv-sykmelding-langtsamme-som-2-trimester/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå