Gå til innhold

Ok, lista har krympet fra 30 navn, til 12 og nå gjenstår 3: Aleksander, Viljar eller Vetle?

Anbefalte innlegg

Dere har tidligere hjulpet meg med gode forslag. Mannen og jeg er nå enige om alternativene, men usikre på hvilket navn:

Aleksander - er vel poppis navn nå, hvor mange i hver klasse etc? Det går an internasjonalt, men vi har ellers veldig norske navn så er ikke så opptatt av det egentlig (+ at jeg vil "beholde" barna mine i Norge, he-he) Men navnet er litt langt og han får to etternavn.... (+ at min ex har en sønn som heter det, så da er det litt merkelig, men vi har ingen kontakt så han vet ikke at jeg vet at sønnen heter det)

Viljar - litt "sært", men vi liker det begge to. Litt "sterkere" navn enn Vetle kanskje? Men er det for snålt?

Vetle - det navnet vi først hadde bestemt, før vi begynte å tvile... Hovedgrunnen til at jeg tviler er at jeg er redd han/navnet blir oppfattet som litt puslete/pinglete, siden noen bruker det om vesle... Han blir nok ikke spesielt liten. Og han har nok vilje (kanskje derfor passer bedre til Viljar?)

Svært takknemlig for hjelp nok en gang!

Fortsetter under...

Jeg liker Vetle kjempegodt, desverre passer det dåååårlig sammen med vårt etternavn, ellers ville jeg hatt det navnet på en evt sønn. Jeg liker dett nanvet best av dine tre :)

Viljar er også stilig, men er jo mye mer sjelden. Kommer vel litt an på om dere har et etternavn som passer til (synes ikke at slike navn går så godt sammen med Hansen/Olsen osv).

Aleksander er at navn jeg ikke liker så godt. Synes det er litt langt og tungt, og en anelse "fisefint".

Jeg heier på Vetle! Forbinder det ikke med noe puslete (selv om jeg kommer fra et sted er vetle brukes som ordet vesle). Synes at Vetle er like "sterkt" som Vegard og Sondre, som i mine øyne er staute og sterke karer :)

Annonse

Likte Vetle kjempegodt!! Viljar, er som du sir, litt sært...ikke noe jeg ville valgt. Aleksander liker jeg ikke i det hele tatt...kanskje "lightversjonen" Sander er bedre. Men dette er også svært populært for tiden.

Velg et navn som dere begge føler passer barnet best, og er med på å styrke personligheten til dette barnet. Det må være litt kjedelig når fire andre snur seg samtidig når barnet ditt blir ropt på. Kjekt med noe "eget" og særegent. :)

16 av 1000 barn som ble født i fjor, fikk navnet Aleksander/alexander. 3 plass på poppislista. Men likevel, jeg synes Aleksander er fint jeg:-) Litt kjedelig, men fint.

Viljar synes jeg har litt rar klang. Det blir litt for sært for min smak.

Vetle er et navn jeg er usikker på. Tror jeg liker det. Synes i hvert fall det er penere enn Viljar.

Jeg ville valgt Aleksander eller Vetle.

Ser ut til at Vetle er "vinner'n" i denne tråden. Vet dere, tror faktisk jeg har bestemt meg endelig for Vetle nå, uten at jeg har "tvunget" fram valget... Plutselig falt det bare naturlig for meg. Vi hadde tenkt å avvente en måneds tid for å ikke stresse med navnevalget, men i dag tror jeg faktisk at jeg har landet (ikke det at jeg er alene om valget, men det var jeg som var mest usikker av oss, mannen har hele tiden likt navnet). Ja, ja, håper jeg ikke skifter mening i morgen, da!

Fant ut at Viljar blir litt for spesielt i fht etternavnet vårt og i fht hva vi andre tre i familien heter. Jenta har et så og si like spesielt navn som Vetle sånn ca, ikke sånn at man stusser på navnet, men sånn at ikke alle i klassen heter det samme.

Takk for hjelpen, jenter!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...