Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 ...ønsker ingen debatt om akkurat dette, men lurer bare på: Om en person har f.eks tre fornavn og ett/to etternavn, blir dette brukt på alle offentlige dokument? Blir det bare ligningskontoret/folkereg. som bruker dette i brev o.l? Personen bruker/vil bruke bare første fornavn til vanlig og de ett/to etternavna til vanlig....
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Jeg vet ikke noe fasitsvar, men kjenner noen med mange navn, og hver gang de får offentlige brev (skatteetaten, studiepapirer, sertifikat for bil, i passet osv) så står alle navne. Du kan jo ta en telefon til folkereg og spørre om hva reglene er?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har tre fornavn og et etternavn, på alle papirer står de to første fornavnene og så kun første bokstaven på det tredje.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har ett fornavn, to mellomnavn og ett etternavn. Bruker bare fornavn og etternavn til vanlig, men alle offentlige brev bruker alle fire navnene.
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har 4 fornavn og to etternavn (bruker bare 1 fornavn og to etternavn...) På noen offentlige dokumenter står hele navnet, andre er det kun fornavn og første mellomnavn f.eks... så forbokstaver også etternavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå