Gå til innhold

spør for venninna mi...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hun beg på p-piller denne mnd.så når hun beg på brettet glemte hun pille nr.2 så glemte hun 2 piller i slutten på uke 1 og 2 piller i begynnelsen på uke to. tså 4 piller sammenhengende.. sant p-pillene funker ikke da?

 

hu e redd hun kan være gravid, hvor tid skal hun ta testen? når hun begynner på sukker pillene? og burde hun ta resten av pillene eller kan de skade forsteret?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er ikke sikker så lenge man har glemt piller...

Og hvis hun tror hun er gravid skal hun ikke ta flere piller, stopp med en gang. Det er det jeg har lest...

 

Tror man kan teste fra 3. uke, uka etter eggeløsning, men da må det være morgenurin. Det står på pakka... (har nesten akkurat lest på en pakke)

 

Lykke til :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hun helt glemt de, eller har hun tatt de for sent?

 

Ja, da kan nok pillene være usikker... ta en test litt etter mens uka vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, da skal jeg be hun gjøre det m en gang.. hu ahr ikke intrenett så hu kunne ikke spørre selv:)

å be hun teste seg i morgen.. takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun har glemt å ta pillen over så lang tid, så er den ikke lenger sikker. Da må hun fortsette og ta pillene hver dag til samme tid, og bruke kondom som beskyttelse de første syv dager. Det tar nemlig ca en uke at pillene er sikker igjen når en enten hopper over noen piller, eller startet på pillene midt i en periode.

 

Be henne om å sette en alarm på mobilen som minner henne på at hun må ta pillen.

 

En test bør hun ta om mensen ikke kommer som den skal. Dvs den 28. dagen. Samme dag hun skal begynne på et nytt brett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...