Gå til innhold

holder på å bli sprø!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger sovetips!

Fikser ikke dette stort lenger...

Gutten vår på 3 mnd har vært en engel med soving fra dag 1 men nå tror jeg han skal ta igjen for tapt tid...vi har hatt fast mønster en lang tid med at han legges i 19-tiden, får en flaske kl 23 og så sover han til 5-6 tiden og etter litt mat noen timer til. For en uke side var han så utslitt og overtrøtt en kveld at jeg så meg nødt til å legge han kl 1830 og han sovnet momentant etter bare litt mat. Vekket ham kl 23 og ga ham mer mat. Så plutselig våknet han kl 3 og igjen kl 6, jeg trodde dette var fordi han hadde blitt lagt litt tidlig...men neida siden da har dette blitt det nye mønsteret. Har veldig lite å gå på etter en lang periode med eneansvar for ham og fysiske plager så merker dette takler jeg bare ikke. Nå våkner han altså kl 3 og når han våkner igjen kl 6 så er han klar for ny dag. Det er IKKE mor! Etter 1 uke slik føler jeg meg helt ute. Kl 3 har jeg prøvd med smokk/kos men han skriker etter mat. Han er altså flaskebarn.

Noen tips til hvordan vi kan få bort kl 3 matingen???

Han er nå oppe i 8 måltider om dagen, det skal vel egentlig være 5-6 når han er tre måneder?

Takknemlig for alle tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld meg, men gutten din er da helt normal.

Det er heeelt vanlig å spise to ganger eller mere om natten.

De trenger maten enda, og jeg synes synd på gutten din om du begynner å nattavvenner han nå!

Jeg blir helt oppgitt over at noen tror barn er maskiner laget for å gjøre som dere vil. Det er vi som voksne som mågi barna det de trenger slik at de blir trygge. Og mette! Gutten din er sulten, altså gi han mat!

Er det er stort prob for der anbefaler jeg samsoving. Da kan dere bare puppen mens du sover. Kjempe lett!

Od, du- det går over etterhvert! La gutten din styre dette, han vet best selv hva han trenger.

PS: Unnskyld hvis jeg virker litt kvass, men synes noen innimellom glemmer at det er vi som skal yte barna det de trenger, ikke motsatt.

Skrevet

Må bare signere deg over meg. Dette høres det aldeles normalt ut. Det er akkurat sånn det er faktisk!

Jeg skjønner at man blir sliten av mindre søvn, men det er faktisk sånn det er bare. Jeg har måttet endre vaner selv, legge meg tidligere, ta meg en dagdupp hvis jeg har anledning.

Barnet ditt er jo bare 3 mnd jo. Slapp av i rolige stunder, ikke stress, la noen avlaste deg. Det går seg til etter hvert, om ikke på en god stund enda. Men bare nyt det og "trøst" deg med at dere har det heeeeelt normalt! Og det må da være bra?

Skrevet

tror barn i den alderen er litt urolige ang sovingen...det roer seg snart men

min gutt fikk grøt fra han var 3 mnd-veldig tynn grøt

du kan jo prøve det...men ikke gi grøt til kvelds de 2 første dagene

kan jo hende han får litt mageknip--og da hadde jeg ventet litt lenger før jeg hadde begynt med grøt

men jeg hadde ikke vekket han om kvelden for å gi han mat--det er ikke nødvendig

jeg forstår deg veldig godt....men du må prøve å samsove så lamgt du kan

dette er ikke enkelt---lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...