jadida Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Har fått time hos gyn (for å begynne utredning) men telt meg frem til at hvis syklusen min ikke endrer seg kommer det til å være på 1. el 2. dag i mens - gjør det noe? Legen min spurte om siste mensdato når hun skrev brevet for å få time hos gyn til meg, men syklusene mine er ikke helt "skolebok" på 27 dager... Og noen som vet om mannen bør være med?
kirsty*2barnsmamma Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Jeg syns kansje du skal ringe gynekologen og høre :-) Jeg vet at når man skal på forundersøkelsen til prøverør så gjør det ingenting at man har mensen på GU'en. Kansje gynekologen har gitt deg en time så tidlig i syklusen for da kan de også ta de blodprøvene som skaltaes i begynnelsen av syklusen? Jeg måtteta blodprøver på dag 3 så jeg måtte komme tilbake,men det slipper di i såfall :-) Om mannen skal være med bør du høre om. Jeg fikk bare en sånn rekvisisjon tilmannen og så dro han på sykehuset og avleverte sædprøven der, så mannen trengte ikke være med. Men noen vil ha med seg mannen til støtte, og det er mulig å gjøre hvis du vil. Så ta en tlf du så får du svar. Ønsker deg masse lykke til med utredingen :-)
Bobine Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Med oss fikk mannen time til sædprøve først. Så gikk det lang tid, så fikk vi innkalling til GU og samtale hvor mannen også skulle være med. Men det stod altså i innkallingen.
jadida Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2007 Takk for svar Får prøve å somle meg til å ringe og sjekke - har jo fortsatt forholdsvis god tid.
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Har akkurat vært hos gynekolog - med mensen...!! Hadde bestilt time så lenge i forveien, og plutselig kom mensen... selvfølgelig! Trodde ikke hun ville ta gyn.undersøkelse med tanta tilstede, men det var visst bare å kle av seg :-) Hun sa det ikke gjorde noe som helst, så lenge man ikke skulle ta celleprøve av livmorhalsen. Den prøven måtte nemlig være "ren". Så for min gynekolog var det ihvertfall helt problemfritt.... Jeg hadde ikke med sambo, men man har jo ofte mange spørsmål så hvis han vil, så synes jeg han burde få bli med. Jeg spurte og gravde for både meg og sambo - og mere til :-) stakkars jordmor.... Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå