Gå til innhold

amming under graviditet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg ble gravid med nr to da nr 1 var 9 mnd. Ammet fortsatt litt da og fortsatt i halvannen måned til (da ville hun ikke ha mer). Følte ikke det som noe problem.

Det som anbefales er at man avvenner den første noen måneder før nestemann kommer sånn at det ikke oppstår sjalusi om puppen. Det rådet fulgte en venninne av meg som fikk barna med 14 mnd mellomrom. Eldstemann sluttet med puppen ca 3 mnd før lillebror kom. Dette har gått helt fint. :-)

Lykke til!

Har hørt rykter om at det går an å amme to i forskjellig alder samtidig også, men aner ikke hvordan det fungerer. :-)

Hei, jeg ammet fire mnd ut i dette svangerskapet. Da var førstemann 14-15 mnd og sluttet av seg selv. Gjør som du føler for, bare husk å spise og drikke nok. Jeg ble nok kanskje litt mer sliten av amminga, siden svangerskapet nå er kombinert med full jobb og aktiv ettåring, men farlig er det vel stort sett ikke. Kun hvis du får sammentrekninger (kraftige) i livmora mens du ammer skal du være forsiktig. Kan visstnok framprovosere abort hvis du er disponert for det. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...