Gå til innhold

Skjev fordeling, helt plutselig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille er snart seks uker, vi fullammer og jeg har hatt fint med melk hele tiden, men de siste to døgn virker det som om melkemengden i det venstre brystet har blitt veldig redusert. Hun sover fem+fire timer om natten og en økt på mellom tre og fire timer på dagtid, ellers spiser hun ca annenhver time. Jeg har helt frem til nå hatt spreng på begge bryst når det har gått no særlig mer enn tre timer, men nå kommer plutselig bare sprengen på det høyre brystet. Har prøvd å pumpe det venstre brystet på natten når det er "fullt" to dager på rad nå og bare fått ut 60-80 ml, har tidligere brukt å få ut 120-140.

Hva skjer? Blir litt redd for at jeg er i ferd med å miste melken på det ene brystet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig med en sportsdrikkpupp og en fløtepupp. Bytt på annenhver gang som før(like mye amming på hver pupp), så skal det gå bra!

Skrevet

Veldig mange tror de mister melken når barnet er ca like gammelt som ditt. Det gjør du ikke. I starten har veldig mange overproduksjon av melk (mer melk enn barnet trenger), og det regulerer seg naturlig selv. Melkemengden tilpasser seg til barnets behov. 60-80 ml er helt fin melkemengde det. Så lenge barnet virker fornøyd, har godt med våte bleier hver dag og legger godt på seg så trenger du ikke tenke på det.

Barnet kommer til å die ofte på kveldene. Det er vanlig, og skal være slik. Barnet suger fløtemelk ofte på kvelden, for å ha noe å sove på til natten. Se tråden om kveldsamming og nattevåk.

Det vil også komme økedager hvor barnet spiser hyppig hele døgnet. Det er babyen som sier til brystene dine at den vil ha mer mat.

Det hele regulerer seg selv. Slapp av, og kos deg med ammingen. :-)

Skjevfordelign er også som hoppetussa veldig vanlig. Lykke til videre.

Skrevet

Ok, da fortsetter jeg bare som før og satser på at hun fortsatt får mat i seg da=)

Skrevet

Hei. Kor ofte får du ut 120-140ml melk? for eg pumper meg annen hver time og då blir det 70-90 ml til sammen frå begge bryst.

Skrevet

Jeg pumper bare en gang i døgnet en gang i blandt og da er som som regel ca fire timer siden hun har spist fra brystet jeg pumper fra. Pleier å pumpe om natten når jeg orker det... =)

Skrevet

Guud då har du masse melk=) skulle ønske eg og hadde det. Jenta mi på 8 uker eter så masse. drikker ammete, maltekstrakt og pumper meg 2 hver time for å øke produksjonen og så drikker eg masse. men hjelper ikkje noe særlig. Eg får bare ut 70-90ml frå begge puppene kvar gang eg pumper. jaja. =)

Skrevet

Jeg får ikke ut så mye fra det ene brystet nå lenger men jeg fikk mye ut av det andre når jeg pumpet nå i natt. Merkelig det der. Jenta her spiser mye på kveldene, men ellers sover hun lenge om gangen, det kan være derfor brystene må samle opp så mye, siden hun spiser få måltider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...