familien kaos- komplett Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Fikk utslag på 2+ på ketoner i urinen i sag. Legen spurte om jeg hadde vært dårlig og kastet opp de siste dagene, men det har jeg ikke...Jeg har følt meg i litt dårlig form, med vondt i magen og hodet, men ikke kastet opp. Når jeg spurte hva det var sa hun at f. eks bulimikere har høye verdier av ketoner i urinen. Du må ikke slanke deg...? sa hun så. Jeg har stått stille på vekten en stund, og så plutselig hoppet den opp et par kg på en uke, så kan ikke akkurat påstå jeg er på slankern her nei:) Noen som vet noe om dette?
Snappie Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Det er ikke mer alvorlig enn at du gjerne har drukket for lite i det siste! Pøs på med vann så forsvinner ketoner...
MomInUSA Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Ketoner utskilles i urinen naar kropper forbrenner fett og muskler for aa faa energi (altsaa ikke nok karbohydrater tilgjengelig). Man kan faa kenoter om man ikke spiser nok, drikker nok vann etc. (ogsaa om man har diabetes, men det er av annen aarsak). Det skal egentlig ikke mer til enn at du hopper over ett maaltid foer du kan faa ketoner i urinen. De som gaar paa Atkins diett og andre lav-karbo-dietter tester ofte for ketoner fordi om det er positivt saa betyr det at de forbrenner fett og de er veldig fornoeyd. Men man skal jo ikke slanke seg naar man er gravid da. Proev og spis litt oftere og drikk nok vann saa gaar det nok bort igjen. Om du tenker tilbake of ikke syns du har spist lite, saa husk at Ketoner kan komme av for lite mat eller vann i uker foer (sa legen min), ikke noedvendigvis bare den dagen eller dagen foer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå