Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med eggløsningssprøyte?

EL kommer ikke, og jeg begynner å få dårlig tid, har hatt ferie i snart 2 uker som EL skulle vært her, men nei da. Hvor lang tid etter sprøyta kommer EL? Tar en bare kontakt med gyn for å se om folikklene er store nok?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9704069-eggl%C3%B8sningsspr%C3%B8yte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok el sprøye 1 gang da eggløsningen var veldig treg og det fungerte veldig greit. Må måle str på follikel hos gyn først ja, og hvis det ser ut som el er like rundt hjørnet kan den "sparkes" igang med en sprøyte. Tror det var 36 timer etter satt sprøyte at el skulle komme, men husker ikke dette helt sikkert.

Hei igjen! Jeg satt og leste mine egne gamle innlegg fra høsten 2006 og der hadde jeg skrevet at eggløsningstesten ble postiv 24 timer etter el-sprøyte og inseminasjonen ble gjort 36 timer etterpå. Merket på sprøyta var Ovitrelle. Den var ganske vanskelig å få tak i husker jeg, måtte innom mange apoteker før vi fikk tak i den.

Takk takk, men du måtte til gyn først da eller?

Hun gynekologen visste ikke at det fantes sprøyter engang hun, og at sånt måtte planlegges over tid, så da fikk jeg time i aug.

Så nå er jeg sånn nogenlunde desperat og forsøker å finne en gyn i danmark, men alt er jo stengt. snufs.

Skjønner at du er frustrert.

Har du fått tak i sprøyten. Hvis ikke får du resept fra Nordica hvis du ringer.

Det hjelper dessverre ikke å ta eggløsningstest etter at du har tatt sprøyten. Middelet slår nemlig ut på testen.

Så, enten får du ta sjansen og sette sprøyten og dra til Danmark. På Nordica tar de UL for å se om det er noen vits med inseminasjon. Eller så kan det være at du bør vente til august sånn at du kan følges opp av lege.

Lykke til med valget :o)

Fikk desverre ikke tak i sprøyta. Jeg er jo på storkkliniken, da går det vel kanskje ikke ann å få sprøyta på nordica eller? Hadde jeg hattt den så hadde jeg dratt, egget må jo være modent nå, er jo langt over.

Har hvertfall et par dager til å teste på, kryss i taket.

takk takk..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...