Gå til innhold

Bekymringer fra en nygravert

♣jolanta♣

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen av dere andre som har hatt småblødninger helt i starten? Jeg har hatt det i 3 dager nå, mer eller mindre. Det var jo nå jeg egentlig skulle hatt mensen da, og tenker om det kan være derfor, men.....jeg er så bekymret om dette er et negativt tegn. Testet positivt på blodprøve på torsdag forrige uke ( 12 dager etter innsetting av egg) så det er jo helt i starten på 1. trimester.

Trenger jeg å bekymre meg?

Hilsen

Fortsetter under...

hei:-)

Har ikke blødd noe selv, men det er mange som blør litt i begynnelsen har jeg inntrykk av. Det trenger ikke å være noe farlig,men skjønner godt at du blir bekymret.

Kanskje du kan be om ny HCG blodprøve for å se at HCG har steget som den skal?Er ikke noe gøy å gå slik å bekymre seg!

Om noen dager kan dere sikkert se noe på UL også.

Hei!

Jeg hadde både små og store blødninger fra rugedag 10 etter ivf , og ca 2 uker framover. Det var utrolig skummelt, følte jeg kom til å miste hvert øyeblikk. Men etterhvert har jeg skjønt at det er mange som blør litt i starten, uten at det trenger å være noe galt. Ca 30 prosent som føder friske barn, har hatt blødninger, leste jeg et sted... Det gjør det ikke noe koselig med blødniger uansett, men det er visst ganske vanlig tydeligvis.. Det gikk ihvertfall bra med meg, jeg er nå gravid i uke 29 med en herlig gutt :-)

Har du satt inn ett eller to egg? Jeg satte inn to,og har tenkt med meg selv at blødningene skyldtes at det kanskje var det ene egget som "slapp"...

Det jeg vil fram til uansett, er at det er ikke sikkert du trenger å være bekymret sålenge det bare er småblødninger. Men jeg hadde kanskje ringt på klinikken uansett, kan jo hende du kan få en ekstra ultralyd. Det fikk jeg, og da så vi en bitteliten spire der inne, var veldig betryggende!!

Lykke til, må få høre hvordan det går med deg og spiren:-)

Hei!

Håper dere har rett. Men man tenker selvsagt det værste da. Jeg var hos legen i går, men det var en vikar for den faste legen. Han virket i allefall litt likeglad - sa det av og til skjer og at spontanabort også skjer. Det var liksom trøsten - jeg skal ikke dit noe mer.

Tror jeg skal prøve å ringe enten Riksen eller en annen klinikk i morgen for å høre litt - evt. om jeg kan få tidlig ul for å se.

Jeg vil jo bare at dette skal gå bra - når man har strevd slik for å få en etterlengtet baby.

Jeg satte også inn 2 egg og hadde en hcg på 70 på graviditetsblodprøven.

Min tur å roe deg ned litt:-)

Jeg hadde brun utflod da jeg var 4+6, og 5+3 fikk jeg en blødning.

Milde mensmurringer, og "fyllte" opp ett bind.

Fikk UL 5+4, og der fikk vi se er lite hjerte som slo!

Ble beroliget, men snart meldte bekymringene seg igjen...

4 dager senere fikk jeg ny blødning...

UL 7+3 viste et lite gull som hadde vokst seg stor, og hjertet pumpet som bare det!

Jeg fikk beskjed om at noen har blødninger uten at de finner ut hvorfor, jeg var en av de... Etterpå har jeg hatt noen dager med utflod igjen, men legen sa at jeg IKKE skulle bekymre meg om jeg fikk dette flere ganger.

Selvfølgelig lettere sagt enn gjort, men....

Jeg får prøve å stole på at alt er som det skal!

Lykke til videre, jeg hadde nok fått tatt en UL, så slipper du å bekymre deg mer enn nødvendig. Vet hvor fælt det er...

Takk for oppmuntringen. Håper det samme gjelder for meg.

Ja, man kan jo bli litt sprø av all tenkingen. Min mann sier jeg skal tenke positivt - kanskje det er bedre for spiren der inne. Han har sikkert rett, men det er ikke lett når man ser dette brune/røde på truseinnlegget.

Men jeg skal nok prøve å få tatt en UL så jeg kanskje kan senke skuldrene.

Det er så utrolig deilig å ha dere her jenter - godt å kunne dele både gleder og bekymringer.

Tusen takk!

Klem fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...