Gå til innhold

Bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner noen av dere smerter i bekkenet? Jeg syns jeg kan ane litt smerter i bekkenet allerede. Hadde bekkenløsning i forrige svangerskap og var ganske plaget, men syns jo dette er litt vel tidlig da? Noen med erfaringer? Er 7+6 i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg har smerter i bekkenet. er 9+ 0 i dag, men har kjent det siden eg var 8+1 fikk det i uke 15 sist.

Skrevet

Ja desverre:(

Men ble aldri kvitt det etter forrige fødsel...

er 10 uker i dag

Skrevet

Jeg kjente det i bekkenet allerede et par dager etter eggløsning. Men trodde ikke det var fordi jeg var gravid, men så ble det bare verre og verre, og hadde i uke 4 problemer med å gå. Nå er jeg 6+ noen dager og 100 %sykemeldt pga at jeg har en jobb der alle arbeidsoppgaver må utføres stående, og ikke mulighet for tilrettelegging. HAr blitt MYE bedre etter sykemeldingen, men kan ikke gå en halvtimes tur feks, da bruker jeg flere dager på å komme meg.

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke så mye som Nickynick, men jeg kjenner godt smerter fra nederst på ryggen, nedover ene rumpeballen og nedover låret.. Håper i det lengste at det ikke er bekkenløsning, men det kom vel allerede i uke 5-6 tror jeg, og har vedvart, så jeg tror nok innerst inne at det er det dessverre.. Håper det ikke blir verre enn det er, for har til tider problemer med å stå og gå, føttene bare knekker under meg.. Og etter å ha stått/gått en stund, så blir det verre. har heldigvis en jobb hvor jeg sitter i ro, for har ikke sagt noe på jobb enda.

Skrevet

samme her... er 7+4 i dag og bekkenløsnngen har allerede sneket seg på! VONDT i korsryggen med stråler nedover rumpa.. hadde det under første svangerskap også, men ikke så tidlig=) Har allerede tatt forhåndsregler og blitt henvist til fysioteraput! får endel øvelser for å styrke rygg, samt at jeg skal starte med bassengtrening... har absolutt ikke lyst til å sykemeldes + at jeg har ei lita prinsesse hjemme som jeg må ta vare på=) uff, lykke til da folkens - spør jordmor eller fastlegen så blir dere iallefall henvist til fysioterapaut=)

Skrevet

eg veit ikkje om d e d eg har.. men har no hatt smerter i ein rumpemuskel i over 2 veker. Men dere snakker om ned gjennom ryggen, eg har d bere i eine rumpa og d blir verken bedre eller verre... noken som kanskje veit om d kan vere bl ?

Skrevet

Jeg var hos naprapat for stiv rygg for en stund siden og kom inn på graviditet og hva jeg kan gjøre for å unngå å få vondt når jeg ble gravid (har litt forskjellig benlengde og er derfor litt svak i ryggen). Han sa at så tidlig er det ikke bekkenløsning, men bekkenlåsning, og det kan visstnok behandles. Søsteren min sier også at bekkenløsning har smerten på framsiden av kroppen, men bekkenlåsning på ryggen. Man får ikke bekkenløsning så tidlig i svangerskapet som vi er (men jeg tror nok det kan være anderledes for dere som har vært gjennom det før og ikke blitt helt bra etter forrige gang)

Hvis dere bor i Oslo-området kan jeg anbefale han, Andre på Oslo Ryggklinikk. Holder til på Aker Brygge. Verd å prøve kanskje??

Skrevet

Hehe. Jeg var også hos naprapat pga ryggproblemer, nevnte også at jeg hadde så vondt i bekkenet, og han spurte med en gang om jeg var gravid( Visste ikke at jeg var det da) Men vil bare også si at man kan ha vondt bak selv om det er bekkenløsning. Jeg har vondt både foran og bak, men det begynte først foran. Og det samme hadde jeg i forrige svangerskap, men da var jeg seks mnd på vei før det ble skikkelig ille.

Fysioen min sier ihvertfall at jeg ikke har bekkenlåsning

Skrevet

maa jo innromme at jeg ikke har noe greie paa dette... haper bare jeg slipper a fa noe plager med det paa leeeenge...

Gleder meg bare til a slutte a vaere kvalm na, da skal jeg nyte noen maneder med a vaere gravid uten plager har jeg tenkt nemlig ;o)

Haper det gar bra med dere som er plaget!! :)

Skrevet

mitt foerste innlegg paa den traaden var ikke slemt ment... unnskyld hvis noen av dere tolket det som om jeg mistrodde dere for plagene deres. Det var bare ment som et godt tips aa proeve hvis dere har vondt i rygg og bekken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...