Gå til innhold

hoppe av i svingen

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis en spruter inni når kvinnen har eggløsning har en 1/5 sjanse for å bli gravid.

Hvis du har regelmessig mens på 28 dager, er du fruktbar fra ca dag 10-16 i syklusen din.

Dag 1 er første dagen du har mens.

Jeg vil anta at å hoppe av i svingen gir liten sjans for å bli gravid, men det kan komme ut sædceller før gutten spruter da..

Hvis du er veldig redd for å bli gravid ville jeg brukt annen prevansjon. Hva med pessar? Det brukte vi før vi begnte å prøve å få barn, fungerte kjempabra det, så slapp jeg å ta hormoner og avbrutt samleie.. :)

Det kan fungere, men la meg si det sånn... mannen min og jeg hopper av i svingen og vi har 1 planlagt barn, 1 uplanlagt som resulterte i spontanabort og 3 uplanlagte barn snart :-))))

Nå har vi rett og slett ikke lyst å bruke prevensjon fordi jeg ikke tåler hormonene (er proppfull hormoner allerede uten p-piller e.l.) og gidder ikke tulle med kondom, så vi vet veldig godt at det da alltid er mulighet å bli gravid. Men for vår del gjør det ingenting, vi er glad i barna og hadde vi virkelig ikke ønsket flere, så hadde vi selvfølgelig tenkt på noe form for prevensjon!

Men... jeg har da oftere IKKE blitt gravid v å hoppe av i svingen enn de gangene jeg ble gravid da ;-) Vi har hatt sex uten prevensjon i mer enn 14 år, så da er jo 4 barn (og 5 graviditeter) ikke så verst da ;-))

Det fungerer på en måte som prevensjon, men er langt fra sikker!

Det virker som det varierer fra mann til mann hvor mye de "lekker" under samleie... Jeg og min samboer har i hvert fall hoppet av i svingen i minst 7 år uten et eneste "uhell"... Nesten sånn at jeg tenkte vi ville ha problemer med å bli gravide når vi først prøvde... Men tanken var ikke engang gjennomtenkt da vi sluttet å hoppe av... og det tok kun fire samleier uten å hoppe av før jeg var gravid. Så for oss har dette fungert veldig bra... Jeg kjenner et annet par som hadde vært sammen like lenge og brukt samme metode uten uhell, de skulle bare teste en gang å komme inni og da ble det barn... Så jeg vet ikke helt... Men utfra de andre innleggene her er det tydelig at alt er mulig... P-pillen er jo ikke helt sikker, den heller - har en venninne som har blitt gravid 4 ganger på p-pille (hun har 3 barn og en spontanabort)... og hun sier hun ikke slurvet med pillen, eller hadde diare/oppkast eller andre ting som kan føre til at man ikke er beskyttet lengre...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...