Gå til innhold

Nå er amming ett slit!!! :(

Anbefalte innlegg

Jeg har fullammet jenta mi til hun var halvåret. Forstår egentlig ikke at jeg har holdt ut, for hun er en sann utfordring i ammestunden. Det bør helst være stille og mørkt, for å sette det litt på spissen. Storesøster bør ikke være i samme rom. Babyen min har egentlig vært en puppeutfordring fra dag 1, på føden vrææælte hun og ble sint når det kom for lite melk de første dagene. Etter det har det vært ganske så komplisert, men jeg syns at nå begynner det å bli ett slit uten sidestykke. Jeg må si at jeg syns i utg.pkt at amming er en veldig fin stund, ammet første til hun var nesten 2 år. Aldri vært ett problem. Men nå altså, nå er det vanskelig. Babyen er nå 7 mnd, og har begynt med 2 grøtmåltider for dagen. Hun vil ikke die uten at hun er skrubbsulten. Hun gråter og bøyer seg som en banan bak og bort fra puppen, selv om hun er sulten. Og jeg må lirke og lure med smokken for å få henne på. Og har jeg besøk, eller noen andre er i rommet; ja så glem det. Her en dag var jeg i byen, og jenta mi tok ikke puppen på 5 timer. Måtte sette meg alene med henne i bilen til slutt, og holde ett lett teppe over hodet hennes for at hun skulle spise. På dagtid hjemme varierer det veldig, noen ganger er det ok, andre ganger ett mas. Ellers så dier hun godt om kvelden når vi er alene på soverommet før hun legges, eller på natten når hun halvsover. Men jeg blir jo såååå sliten av denne nattammingen hver 2. eller 3. time. Hadde håpet hun ville slutte med det snart.

Men hva gjør jeg. Er dette ett tegn på at hun begynner å bli lei puppen, at hun snart vil nekte fullt og helt? Hva bør jeg gjøre? Dette er jo vanskelig, nå skal storesøster ha barnehagefri i en mnd. Og da vil det jo bli nærmest håpløst... Bør jeg begynne med mme? Hun tar ikke flaske ennå, men... Syns det er vondt å måtte slutte med amming så tidlig, men jeg kan jo ikke holde på for hver en pris. Har noen erfaring med dette? Kan noen hjelpe?

Huff, dette ble langt. Men jeg er så fortvilet, jeg burde vel heller ringt en ammehjelper.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9702408-n%C3%A5-er-amming-ett-slit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kunne vært oss! Med snuppa mi var det et kjempeslit og hun var i nærmest konstant puppenekt som du beskriver fra hun var 3 til 10 mnd. Så plutselig løsna det, og hun har ikke gitt opp puppen enda, og hun er 2 1/2... Men ikke fortvil - det er "ingen" (bortsett fra snull, da ;o) ) som opplever såååå langvarig puppenekt!

Fortsett som du gjør om du klarer det. Nattammingen kommer til å avta etterhvert uansett. Samsov om du trenger det, da får man ofte mer søvn.

Huff, ja, det der er ett slit uten like....,men det er bare sååå godt den dagen det gir seg..., og den vil komme...Plutselig en dag legger hun seg selv til rette og storkoser seg...bare vent ;-)

Jeg ammet inne på ett mørkt rom (og det måtte i tillegg være helt stille) i 7 mnd...,men nå er snuppa snart 14 mnd og vi ammer om så på tivoli ;-)

Takker for oppmuntrende svar, begge to! :)

Jeg er bare litt sliten for øyeblikket, og ser med gru på å være hjemme alene med begge barna i ferien. Sulten og grinete baby som nekter pupp, og en aktiv og lekende toåring som ikke forstår hvorfor mamma blir så fortvilet i ammestunden... Jaja, det går seg nok til.. :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...