Gå til innhold

Tror ikke jeg har melk lenger!

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg vite sikkert?

Puppene føles helt tomme, det kommer bare et par dråper når jeg pumper. Gutten min er 5 måneder, og har lagt på seg ca 300-400 g den siste måneden, har mange tisse- og bæsjebleier i døgnet, er stort sett ganske fornøyd, bortsett fra de siste dagene som det vært pupping hver 1-2. time hele døgnet. (Det kan vel også være økedager....?)

Hva skal jeg se etter for å bli sikker på om jeg skal gå over til mme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9701840-tror-ikke-jeg-har-melk-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er nåværende vekt og hva var vekt for 4 uker siden?

Vet du sikkert at han har lagt på seg bare 3-400 gram siste mnd, eller har du bare ca veid hjemme? Spiser han på natten?

Dersom han har lagt på seg bare 400 gram den siste mnd så er ikke det så dårlig det heller. 100 gram i uka er helt fint det nå som han er såpass stor. Nyfødte legger gjerne på seg litt mer, men den kurven flater naturlig ut etterhvert som de blir eldre. Det er helt normalt. Så lenge han har såpass god vektoppgang, virker fornøyd og har masse våte bleier hver dag så er det ikke noe å uroe seg for. Da har du nok melk. Det er også veldig vanlig at det kommer en økeperiode når de er ca 5 mnd gamle. Dersom han spiser ofte nå en periode men ellers virker greit fornøyd så la han gjøre det. Ikke gi tillegg. Da vil ikke økeperioden fungere. La han die ofte, så skal du se det går seg til etter noen dager. Noen ganger varer det en drøy uke uten at det er noe feil av den grunn. Nattamming er gunstig for melkeproduksjonen.

Flott at du har klart å fullamme han så lenge, og slik du beskriver det nå så kommer du til å klare det enda litt til også. Godt jobbet. :-)

NB: Dersom du skulle blitt nødt til å gi tilskudd så anbefales grøt istedet for mme etter fylte 4 mnd. Det trenger du ikke foreløbig ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...