Gå til innhold

Vises det at dere er gravide?

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om det er andre som begynner å få litt mage allerede? Jeg føler at magen allerede har begynt å vokse - er ikke så mange som vet at jeg er gravid enda (er 12+4) så de fleste vil nok bare tro at jeg har lagt på meg.. Jeg har ei lita ei fra før, 13 mnd, og kan ikke huske at magen min ble så fort stor da.. Tenkte kanskje de kunne skyldes at jeg ikke har fått strammet skikkelig opp etter forrige svangerskap, men har vært tilbake til "normalen" ganske lenge før jeg ble gravid igjen..

Ikke at det gjør så mye, men blir greiere når det blir "skikkelig" gravidmage..:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9701591-vises-det-at-dere-er-gravide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På meg så har det syntes i et par uker allerede...Jeg er normalt ganske tynn. Er nok mest fordi jeg er oppblåst og at magemsuklene har tatt ferie, men denne uka så synes jeg faktisk at magen begynner å bli litt hardere. Kan hende det bare er innbildning da:-) Er 11+3. Har fått større pupper også, men de er heldigvis ikke så ømme som de var ei stund!

jg r også gravid med nr 2, og synes denne gangen at jg allerede kan c d på magen (r 11 uker). sist gang tok d lang tid før man kunne c d, og da var jg også ganske tynn. men har hørt at d synes fortere når man r gravid med nr 2.. nå går jg bare rundt å føler at jg ser tjukk ut, så gleder meg til magen blir litt mer synlig. :-)

Jeg er 10+5, og kan se det selv, men andre vil nok ikke tenke over det. Kankskje det ser ut som at jeg har lagt litt på meg.

Men det er trangt i dongeribukse! Så i dag har jeg kjøpt mammabukse, og det var så deilig! Slapp ut magen litt ekstra etter det:)

Siden jeg er førstegangs tror jeg ikke magen kommer skikkelig før om minst en mnd, så jeg får vel tåle å se småfeit ut i sommer;)

Annonse

Godt å høre at det er flere store her!! Hadde litt mage fra før, men nå syntes det veldig (syntes alle rundt meg og jeg)

Er 10+5 og har lurt veldig på om det er flere enn 1. Min manns bestemor hadde firlinger under krigen som hun mistet, men genet er der.. huff skulle gjerne ha vært på en ultralyd, noen som har noen tips om hvor jeg gjør dette uten legehenvisning? Bor i Enebakk, kort vei til Oslo og Ski.

Om din manns bestemor hadde firlinger, har ingen betydning for deg.

Han sperm styrer ikke din eggeløsning. Det er det din hypofyse som gjør. Har man tvillinger i familien kan man være bærer av et gen, som gjør at hypofysen gjør feil, som igjen gjør at man slipper mer enn ett egg. Eneggstvillinger kan derimot alle få. Det er nok at det for eksempel er en halv temperatur feil i livmoren, og vips deler egget seg en gang for mye.

Takk for svar, godt å høre at det ikke er han som styrer det!!! Har allikevel bestilt time på sjølyst, så får vi se når jeg får komme. Er alltid spennende å se, går liksom litt mer opp for en da :)) Er 8 år siden jeg var med på dette, så blir nesten som første gang igjen...

Jeg har fått beskjed fra en venninne om at hvis jeg vil være sosial fremover, så kan jeg like godt fortelle det.... Stooooor mage.. Og babyen er bare en liten rosenkål fortsatt.. Sukk... Skal bli kjekt når jeg er litt lengre på vei og liksom "skal" ha mage..

Annonse

Jeg også går med nr. 2 i magen og er 13+0 i dag. Synes selv jeg har fått tydelig mage, men tror ikke andre har sett det. Jeg har ikke sagt det på jobben etc. ennå og ingen har kommentert, så jeg tror ikke de har set det. Desuten passer jeg så vidt noen par av de vanlige buksene ennå, så da er det vel ingen som tenker på at det er blitt mer av meg. Har i øvrig ikke lagt på meg så mye som et gram, men likevel er noen bukser umulig å få på, så noe skjer i alle fall :-)

Eg har begynt å få mage allerede + at eg er litt oppblåst om kveldane. Så her blei gravidbuksene henta fram i dag ;-)

Eg er 11+5 i dag, og har ein liten gut på 14 mnd.

Forrige gang var eg ca 4 mnd på vei når magen så vidt begynte å visa, så der er tydligt at der forrskjell.

Er 10+6 idag, og sambo komenterte at jeg hadde jo fått litt "ordentlig" mage og ikke bare det valpefettet som ligger rundt magen. Den er ikke stor, men man ser litt. Men alle buksene mine er for store fortsatt. Har gått ned 3 kg hittil, men nå begynner det å gå oppover igjen. Så det blir nok en stund før jeg må shoppe mammabukser. Går jo og drar opp buksene hele dagen lang. hehe

Hei :-)

Jeg er i samme båt som deg...

Er 11 uker på vei, og har gått i gravidbukser i to uker nå. Jeg er selv toegget tvilling, og det er tvillinger i alle bauer og kanter i familien. Tok opp dette med legen min, men hun bare sa at jeg pent måtte vente til oppsatt UL, den er i uke 19, det er litt lenge å vente. Jeg bor i Oslo, så jeg har sjekket både Volvat og Majorstueklinikken, begge har UL privat. Og man trenger ikke rekvisisjon for å få time. Det koster litt, men det får det bare gjøre!

Jeg skal i allefall bestille meg time, så jeg får bekreftet eller avkreftet tvillinger.

Lykke til :-)

Jeg venter nr 3 og synes jeg fikk mage med en gang. På jobb føler jeg meg småfeit :). Det er kun ei på jobb som har fått det fortalt, så andre, får evt. bare lure til over ferien.

Med nr1 gikk jeg mer ned i starten og kunne ha de samme buksene i hvertfall i fire mnd. Med nr 2 og 3 stiller saken seg ganske annerledes...

Jeg veier i utgangspunktet et par kg mer enn med nr 1 og jeg har ikke gått ned nå før det sakte kryper oppover etterhvert.

Nå er jeg 13 uker snart med min andre og jeg begynner og få ganske stor mage alt:))) Med første fikk jeg ikke mage før jeg var fire fem mnd på vei,men dem sier vel at andregangsfødende får fortere mage:)))morsomt da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...