bellylove Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Jeg er norsk og faren er amerikansk, bor i USA. Vi trenger et godt internasjonalt navn (fornavn og mellomnavn) som er enkelt og uttale i begge land. Kan dere hjelpe oss aa rangere disse og ogsaa komme med flere forslag? Saa er dere kjempe snille...! ) Guttenavn; Aaron (er det for vanskelig med Aron med to a'er i Norge?) Adam Aiden Elias Eric Jonathan Lucas Marcus Noah Jentenavn; Audrey Aurora Ava Grace (bestemor i Norge mener dette navnet er altfor vanskelig) Joella Johanna Linnea Olivia Sofia (Sophia)
jente og gutt Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Mange som kan brukes her Adam Eric Lucas Marcus Ava Aurora Sofia Bare og velge, er vel Aiden, Joella og Audrey som blir vanskeligst på norsk.Vi sliter med samme problem, og det er jammen ikke lett. Lyke til!
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Av guttenavnene liker jeg Adam og Lucas best. Hva med Peter? Det er så nydelig med engelsk/amerikansk uttale. Av jentenavnene liker jeg Aurora, Johanna og Sophia best.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Aaron (går med både en og to a'er) Eric (finest med -k, funker i begge land) Audrey (vil kanskje bli uttalt ulikt i de to landene) Aurora Ava Grace (de aller fleste i Norge vil uttale dette riktig... 'greiss') Sofia (Sophia)
babyimagen2 29.07.07 Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 vår skal hete Melissa. det er jo fint, og uttales likt begge plasser. Jessica vanessa Natalie Alicia ellers... Lucas og Benjamin til gutter
StorkeMammaen Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Ava er fantastisk vakkert, spesielt med engelsk uttale. Noah og Jonathan er fine navn.
Floppetiflopp & Heffalompen Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 Jeg likte Olivia og Lucas jeg...
prøvekluten+3små Skrevet 29. juni 2007 #9 Skrevet 29. juni 2007 adam lucas marcus noah eric ...hihi,sært,men gøy,så er dette alle anvn vi og har tenkt på til to av våre(som forøvrig endte opp på marcus og lucas..noah dersom jenta i magen er en gutt) vi har og den med amerikansk slekt og uttale.. av jentenavna: ava(min favoritt,men sambo sier nei) aurora (på min 3.plass,heller ikek her er sambo enig) linnea johannE hihi,må si du har god smak hvertfall;o)
bellylove Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 29. juni 2007 Takk for masse meninger;) Vi tenker fortsatt men skal holde dere oppdatert!! Maatte nesten le litt naar jeg leste innlegget ditt 'provekluten' hehe! ...moro det;) ...og bare ut av nysgjerrighet hva er jentenavn nummer 2 paa lista di? Kanskje det er det perfekte:)
vero86 Skrevet 2. juli 2007 #13 Skrevet 2. juli 2007 Aaron (det går med to Aer mener jeg vertfall, men i norge blir vel det å, men siden han også er amerikansk så burde det gå!) Aiden - det var NYDELIG! Lucas-er et fantastisk fint navn syns jeg Noah- samme med Noah:) Jentenavn; Audrey Aurora-et av mine favorittnavn! Ava-veldig fint på engelsk, men ikke LIKE fint på norsk, men fint for det Joell Johanna Linnea-et annet favorittnavn jeg har, sambo er ikke like gla i det, og vi har ei i familien som heter det, viss ikke skulle jenta mi hatt det navnet;) Sofia (Sophia)
Vannmann35 Skrevet 2. juli 2007 #14 Skrevet 2. juli 2007 Aaron - funker fint, men dobbel a = å i Norge Aiden - nydelig navn, men litt for amerikansk Alle de andre guttenavnen kan du bruke uten problemer! Audrey - litt tungt å si Ava - For tungt å si, bedre med Eva eller Ada Joella - passer ikke i Norge Grace - går bra, hadde ei på skolen som het det, så ganske vant til det, men er ikke ultimat Alle de andre er fin-fine her i Norge!
prøvekluten+3små Skrevet 2. juli 2007 #15 Skrevet 2. juli 2007 jentenavn nr to er leah..ser ut som det blir en leah marie her,etter vi var på ultralyd i kveld..der var ingen noah for å si det sånn;o)
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #16 Skrevet 2. juli 2007 Jeg er faktisk engelsk/norsk selv... Og mange av navnene du nevner er brukt i min familie;-) Aaron - greit, men synes riktig ikke det er fint på norsk. Adam - funker, og høres nogenlunde likt ut. Aiden - greit på engelsk, men ikke norsk. Elias - funker fint på begge språk. (mellomnavn hos en av mine søsken) Eric - samme som Elias. Jonathan - blir så lett Johnny, og jeg liker ikke navn man lett blir kalt noe annet ved... Litt tungt... Lucas - blir lett Luke... Men det funker. Marcus - heter broren min faktisk, og det funker veldig fint i begge land... Noah - funker fint begge land... Audrey- blir ikke pent på norsk. Aurora - het søsteren min, og det funker veldig greit på begge språk. Ava - funker veldig fint. Grace - nei, funker ikke på norsk. Men det er i familien det og for øvrig... Så det går, men blir rart om det skal uttales på norsk... Joella - går vel.. Johanna - går veldig fint. Linnea - funker fint... Olivia - familie navn, og funker fint... Sophia - har jeg som mellomnavn og, det funker veldig fint det og;-) Men noen av dem funker vel finere enn andre da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå