Gå til innhold

Brexidol og prøver å bli gravid. Noen som kan svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen idag å fikk brexidol 20 mg mot en ond seneknute (kul).

Sa ingen ting om at jeg prøver å bli gravid til legen. Leste på pakningsvedlegget at Brexidol kan gjøre det vanskeligere å bli gravid.

Gjelder dette kunn de 14 dagene jeg skal ta kuren eller kan det ha innvirkning i lengre periode?

Sto også at en skal ikke bruke dette legemidlet under graviditet for det kan føre til blandt annet abort.

Er det noen leger her, eller noen som vet noe om dette?

Skrevet

heisann

fant dette i felleskatalogen:

Kan redusere fertilitet hos kvinner og anbefales ikke til kvinner som forsøker å bli gravide. Hos kvinner som har problemer med å bli gravide, eller er under utredning for infertilitet, bør seponering vurderes.

Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Risikoen synes å øke med dose og behandlingstid. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig.

Så du burde kanskje fortelle legen at du er prøver...men samtidig så er det jo bare en kort kur så skulle ikke tro at det hadde så mye å si...

lykke til:)

mvh sykepleier...

Skrevet

bør vell ringe legen å høre med ho i mårra.

ja e bære en kort kur, men tenk om æ kanskje sko være gravid, eller ett egg holder på å bli befrukta. så blir alt ødelagt av denne kuren, som kanskje ikke virke på det den egentlig ska.

Regne med å enten nettopp hatt el eller ikke så langt unna en el.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...