Gå til innhold

Kan noen forklare litt? :)

Anbefalte innlegg

Alt jeg vet er at jeg blir lagt inn 17 september og at KS utføres 18 September, trolig om morgen da eller?

Hva skjer fra jeg blir lagt inn den 17ende? blodprøver og ekle ting?

Er jo en del som har gjort dette før meg, og bør jeg grue meg til spinalbedøvelsen? er den uoverkommelig?:(

Under KS, er jeg BEVIST og hvor lang tid tar det fra dem begynner til babyen er ute?

Får jeg holde henne med engang eller er jeg for øm? eller egentlig skal jeg jo ikke kjenne noe da såklart. He he.

Når blir jeg sparka ut av senga? og kommer jeg mest sannsynlig til å kunne gå i dusjen selv dagen etter?

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9700937-kan-noen-forklare-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Kan jo skrive litt fra infoskrivet jeg selv fikk da jeg fikk datoen for mitt ks.

Det blir først en forundersøkelse som jm utfører. Den innebærer at jm kjenner på magen hvordan barnet ligger, lytter på fosterlyden, tar blodtrykk, urinprøve og temperatur, noterer personopplysninger til journalen. Dessuten vil jm informere deg om rutiner i forhold til ks`et og gi deg svar på dine spørsmål.

Så blir det en legesamtale hvor du får info om bedøvelsesmetodene. Kan velge mellom spinalbedøvelse og full narkose.

Så skal man ta blodprøver

Videre får man med et lite klyx (klyster) for å tømme tarmen og en Zantac tablett som er med på å nøytralisere magesyren. Du vil også få en Fragmin (blodfortynnende sprøyte for å redusere faren for blodpropp). Du må faste fra kl 22 kvelden i forveien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...