Gå til innhold

Ang hårfarging


Gjest Lenchen J98, J08

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen

Jeg spurte tidligere her inne om farging av hår var skadelig for fosteret, og jeg fikk slengt tilbake at det var det teiteste spørsmålet noen hadde hørt. Men i dag snakket jeg med jordmor om det og hun mente at det kan være skadelig, særlig i første trimester, pga de sterke kjemikalene som er i fargen. Tenkte bare å nevne det, så vet dere det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel,jeg jobber som frisør og står oppi det daglig. Jeg har snakket med kollegaer samt kjemikere som driver å lager fargen. Akkurat når det gjelder hår og hårfarge regner jeg med at jeg har bedre kjennskap enn en jordmor. Det er ikke deres felt. Men greit,det er valgfritt om du vil tro meg eller ei. Jeg er selv gravid,med termin 7.februar. Jeg kan selvsagt ikke slutte i jobben fordi noen kanskje tror det kan være skadelig.

Det finnes ingen forskning eller lignende som tilsier at farge er skadelig under svangerskapet. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok prøvd å unngå det. Men jeg spiser økologisk mat også, det sier jo litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg lest mange plasser at man bør unngå! Og tror nok at jordmødre vet bedre enn frisører hva som er best for en gravid kvinne:) Så jeg hadde iallfall hørt på jordmoren min:) Trodde det var slikt som alle gravide visste om at man skal unngå hårfarging! Jeg har nå iallfall lest det veldig mange plasser!! Så vi får heller få litt ettervekst enn å skade babyen med kjemiske stoffer for forfengelighetens skyld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også skeptisk med hårfarging og ikke minst bleking. Velger å være dønn kjedelig på håret i sommer... Litt kjipt siden jeg skal i flere bryllup, men vil ikke gjøre noe nå som jeg er i 1 tri... Holder med deg Lenchen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei